• Anonym (Man)

Kristen oskuld?

Hej Jag är 37 år och följer Kristendomen, jag är fortfarande oskuld, hade jag vetat att jag fortfarande skulle vara det vid denna ålder hade jag kanske inte väntat, jag har fortfarande inte hittat den rätta kanske för att jag även är blyg vilket inte anses attraktivt, jag vill ju ändå kramas och sånt men var hittar jag en kvinna som tänker också på samma sätt?

• Svar på tråden Kristen oskuld?
  • Anonym (P)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-20 07:33:46 följande:

var hittar jag en kvinna som tänker också på samma sätt?

I ditt, eller något liknande, trossamfund.
  • Anonym (Man)
    Anonym (P) skrev 2025-07-20 07:36:44 följande:
    I ditt, eller något liknande, trossamfund.
    Det skulle inte fungera eftersom de inte vill göra något alls, det vill säga om de är såna som inte vill ha sex innan äktenskapet, annars så vill de ha riktigt sex
  • Anonym (B)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-20 07:45:07 följande:
    Det skulle inte fungera eftersom de inte vill göra något alls, det vill säga om de är såna som inte vill ha sex innan äktenskapet, annars så vill de ha riktigt sex
    Ja då blir det svårt, oskulder i den åldern är en gigantisk turn-off.
  • Anonym (Kvinna)

Tycker du att du ser bra ut?

• Anonym (Man)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-20 07:49:12 följande:

Ja, vissa har sagt att jag är snygg, andra har sagt att jag ser yngre ut än min ålder, nackdelen är att jag är kort under 1,70 meter, en kvinna ville ha någon som är minst 1,80 meter trots att hon själv var 1,60 andra var ännu kortare, alltså för ett seriöst kristet förhållande, det ironiska är att Nya Testamentet är tydligt med att utseendet inte är viktigt
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-20 07:49:12 följande:

Har längden betydelse för dig också
  • Anonym (Man)
    Anonym (B) skrev 2025-07-20 07:47:08 följande:
    Ja då blir det svårt, oskulder i den åldern är en gigantisk turn-off.
    Tänkte att jag skulle redan ha varit gift innan jag var 25, så i den sexuella världen är det katastrof, är du en kvinna
  • Anonym (B)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-20 08:34:15 följande:
    Tänkte att jag skulle redan ha varit gift innan jag var 25, så i den sexuella världen är det katastrof, är du en kvinna
    Ja, jag är kvinna. Tror ärligt att kristna tjejer är din enda chans. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (B) skrev 2025-07-20 08:36:43 följande:
    Ja, jag är kvinna. Tror ärligt att kristna tjejer är din enda chans. 
    Okej tack för ditt svar i alla fall
  • Trent
    Anonym (Man) skrev 2025-07-20 08:00:40 följande:
    Ja, vissa har sagt att jag är snygg, andra har sagt att jag ser yngre ut än min ålder, nackdelen är att jag är kort under 1,70 meter, en kvinna ville ha någon som är minst 1,80 meter trots att hon själv var 1,60 andra var ännu kortare, alltså för ett seriöst kristet förhållande, det ironiska är att Nya Testamentet är tydligt med att utseendet inte är viktigt
    Samma bok är tydlig med att det är okej att äga andra människor som egendom så du kanske inte ska lägga för stor vikt vid just den boken.

(Det finns en massa andra böcker)
Svar på tråden Kristen oskuld?