• Trent

Kristen oskuld?

Anonym (Man) skrev 2025-07-20 08:00:40 följande:
    Ja, vissa har sagt att jag är snygg, andra har sagt att jag ser yngre ut än min ålder, nackdelen är att jag är kort under 1,70 meter, en kvinna ville ha någon som är minst 1,80 meter trots att hon själv var 1,60 andra var ännu kortare, alltså för ett seriöst kristet förhållande, det ironiska är att Nya Testamentet är tydligt med att utseendet inte är viktigt
    Samma bok är tydlig med att det är okej att äga andra människor som egendom så du kanske inte ska lägga för stor vikt vid just den boken.

(Det finns en massa andra böcker)
  • Trent
    Anonym (Man) skrev 2025-07-21 08:13:57 följande:
    Då är det inte samma bok du har läst eller så har du läst det utifrån enbart det Gamla Testamentet
    Den heter Bibeln och innehåller två delar. Gud är med i båda delarna. I första delen tycker han det är okej att äga andra människor som egendom. Hade han fel om det?
  • Trent
    Anonym (Man) skrev 2025-07-22 10:50:41 följande:
    Gamla Testamentet ska tolkas utifrån Nya Testamentet annars har du misstolkat alltså utifrån Kristendomen
    Tolka fritt utifrån vilket testamente du vill. Finns det någon kontext där det är okej för en människa att äga en annan människa som egendom?

Det räcker med ett "ja" eller "nej". Själv svarar jag nej.  
  • Trent
    Anonym (Man) skrev 2025-07-23 10:45:27 följande:
    Där har du redan missförstått allt och tolkar det som du vill precis som sekter gör
    Du kommer säkert hitta en massa heta ladies som precis som du älskar att äga andra människor som egendom. 
  • Trent
    Anonym (Mannen) skrev 2025-07-24 12:55:28 följande:

Det är inte helt ovanligt att det är svårt att hitta någon om man vill vänta med sex. Vi har flera bekanta som har avstått sex av religiösa orsaker och som är ogifta tyvärr

Tipsa dem om att prova. Det är jävligt skönt!
  • Trent
    Anonym (Mannen) skrev 2025-07-28 08:12:21 följande:
    Jag tror att förstår hur skönt sex skulle vara utan att jag "tipsar" dem :) 
    Uppenbarligen inte.
Svar på tråden Kristen oskuld?