• Anonym (Råd)

Har man råd?

Om du fick 28 -30000 ut i lön . Hade du haft råd med hyra på 16000 då?
    2 tonåringar vv hos dig. 
    Har besin kostnad på ca 3000 pendlar mycket till jobbb.

• Svar på tråden Har man råd?
  • Anonym (Family)

Tveksamt. Det bli tajt!

• Anonym (Nej)

Man har inte råd med så mycket mer än att bo och nödvändigheter med den ekonomin. Skulle hellre bo sämre och billigare och ha råd att spara mm.

• Anonym (Em)

Jag tycker att hyran är för hög för den inkomsten. Görbart men inget jag skulle välja om jag hade andra bra alternativ.

• Jemp

För hög hyra om det går att undvika i alla fall, som jag ser det. 

• Anonym (M)

Nej, jag har svårt att se att budgeten går plus. Dina övriga kostnader samt mat borde gå på mer än 10 tkr. Eller nästintill. Du har behov av en buffert eftersom du är i behov av en bil. Vad händer om du blir sjuk eller arbetslös?

• Mkay

Går och går, det gör det väl. Men ni får kompromissa med annat i så fall. Låter som en dyr hyra, varför inte hitta något billigare? 

• Kammen320

Tveksamt. Och är det hyresrätt kommer hyresvärden troligen inte heller att godkänna dig som hyresgäst. Vår nuvarande hyresvärd har 4 × hyran som inkomstkrav

• Queen81

Klarat det hade man absolut gjort, men det blir ett väldigt tajt liv. Aldrig unna sig något.

• Anonym (Drömmen om en kollega)

Har själv fasta levnadskostnader på ca 16 och då menar jag avgifter så som sophämtning, va, försäkringar, lån, bredband osv.

Jag får ut 25, det är riktigt tight att få till det så i ditt fall skulle jag säga nej inte en chans, du ska ju ha råd att leva också. 

• Aniiee

För eller efter skatt?

Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
Svar på tråden Har man råd?