Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Pappan till barnet tvingar mig till abort

Anonym (Barnperspektivet) skrev 2025-07-21 13:51:43 följande:

Ur ett barnspektiv så är det väldigt egoistiskt att behålla för att DU VILL BLI MAMMA. Du visste att han han har en familj. Har du sagt till om skydd när ni har varit intima?

Vad gör du om pappan jävlas tillbaka om du behåller?
    Det är bara att läsa här på FL  om pappor som gör allt för att försvåra vardagen för mamman. Vad gör du om han en dag vill ha delat umgänge och ser till att du är den som som stå för bla kläder m.m

Barnet kommer även bli en syndabock då det visar öppet att du och oappan vänstrade. Kommer du orka med skvaller, skuldbeläggande och skit snack? Saker sprids fort.
    Om du vill bli mamma till varje pris så finns det kliniker som kan hjälpa dig.

Är du beredd på att det kan bli svåra år?

Och om pappan senare ändrar sig och vill ta sitt pappa ansvar, har TS en skyldighet att se till deras barns bästa som oftast betyder att barnet bör ha båda sina föräldrar i sitt liv och ges förutsättningar till det. Inte att motarbeta pappan och barnets kontakt med honom, oavsett hur han beter sig just nu, innan barnet ens finns.
  • Tow2Mater
    Anonym (m) skrev 2025-07-22 14:01:33 följande:
    Nej jag tycker inte heller det är rimligt att han ska slippa betala men det är ju upp till TS hur hon vill göra. Om det nu blir hon som blir den med vårdnaden.

Myndigheterna kan inte tvinga någon att umgås med sitt barn.
    Han kanske ändrar sig och vill ha kontakt. Ingen pratar om att tvinga pappan till umgänge..
Svar på tråden Pappan till barnet tvingar mig till abort