Meddelande borttaget
Inlägg från: Anonym (T)
|
-
-
Lite kul ändå att du paketerat ihop varenda en av mina poänger och försöker leverera tillbaka dem. Fast med fler versaler och pekpinnar denna gången som om det plötsligt blev till din... Nästan som att du inte motarbetat mina inlägg igenom hela jäkla tråden. Välkommen till verkligheten, antar jag? (även fast jag ser att du inte riktigt ens är där än)molly50 skrev 2025-07-30 18:37:53 följande:Att TS och hennes kille båda är skyldiga till deras bråk har vi redan konstaterat.
Men han är ensam skyldig till att hota med våld. Det är hans eget val.
För oavsett hur sårad han må bli av något TS har sagt eller gjort så är det ALDRIG ok att hota sin partner med våld.
Blir man så sårad att man inte vet vad man ska göra av sina känslor så är det bättre att gå undan en stund tills man har lugnat ner sig och kan tänka klart.
Så funkar de flesta sunda människor.
Klarar man inte av det så får man kanske fundera på att söka hjälp. -
Vad snackar du om? Blev du sekundärkränkt eller något?molly50 skrev 2025-07-30 19:56:50 följande:Du får gärna tro att det är det jag gör. Men du har ju genom hela tråden mer eller mindre skuldbelagt TS för att hennes kille hotar henne med våld. Har du ändrat dig nu?
Dessutom skrev du precis nyss att "Att TS och hennes kille båda är skyldiga till deras bråk" kom du fram till för typ tre sekunder sedan. Det har jag sagt igenom hela tråden att det är något som har gjort så att han säger som han gör..
Men det var inte förens TS själv började erkänna det lite smått, som du själv började låtsas att du alltid haft den åsikten. -
Skönt när "hittepågänget" börjar lämna tråden.molly50 skrev 2025-07-30 20:30:52 följande:Det verkar som att du inte läser innan du svarar.
TS har sagt att hon själv också är ansvarig för bråken. Vilket vi alla kan instämma i.
Dock är hon INTE ansvarig för hans hot om våld och våldsamma tendenser. Oavsett vad hon har sagt eller gjort eller om hon är den som har startat bråken. Den delen bär han helt och hållet ansvaret för själv. Inte TS!
Och det har både jag och andra påpekat genom hela tråden.
Men du verkar läsa det du vill läsa och sen ta ut valda delar och raljera om vad du anser att vi har skrivit.
Och då blir det svårt att föra en vettig diskussion.
Så jag avslutar diskussionen med dig då vi ändå inte kommer någonvart. -
Aa precis, jag lämnar när jag redan vunnit. Då kan folk som vet mindre fortsätta sitta här och hitta på.Anonym (M) skrev 2025-07-30 20:57:33 följande:Ska du lämna? Skönt. -
Nu vet jag ju redan bristerna i dina läsförmågor... Men vill du bli lite smartare denna onsdag kan du ju ta och läsa hela tråden.Anonym (Herakles) skrev 2025-07-30 20:52:18 följande:Det är skillnad på att vara delaktig i ett gräl och att hota med våld. Stor skillnad!
Det ger mer än bara hitta på. -
Aa, gör det du. Och medans du sitter där och tycker synd om dig själv kan du ju leta upp det där citatet som du låtsas att jag sagt och dela med dig till dina fantasikompisar som håller med dig.Anonym (Herakles) skrev 2025-07-31 08:48:42 följande:Absolut, jag kan inte läsa och knappt skriva och dessutom är min vårdare på semester. Stackars mig. Och ändå kan/vågar/vill smarta du inte förklara för dumma mig hur det kan vara okej att hota någon med våld. Får väl sätta mig i ett hörn och gråta en skvätt, helt enkelt. -
Jag citerade exakt den användaren som jag sa att jag citerade, men då tar vi det alltså som att det är fel på din sida och att du inte lyckats fatta eller läsa?Anonym (Herakles) skrev 2025-08-01 17:11:17 följande:Det är du som påstår att du har citerat, inte jag. Men det kan jag släppa. Däremot undrar jag om du tycker att det är okej att hota folk med våld?
Du har upprepat samma fråga flera gånger nu trotts att jag aldrig har sagt det du påstår. Antingen läser du inte, eller så hittar du bara på. Båda anledningarna är lika tragiska.
Återkom gärna efter erat lilla fantasimöte. Ska bli spännande att se vad ni härnäst kommer lyckas fabulera. -
Anonym (Herakles) skrev 2025-08-01 21:55:01 följande:Ett frågetecken på slutet av en mening betyder att det är en fråga, inte ett påstående. Det vet till och med dumma jag. Är det verkligen så svårt att svara på den? Vem vet, vi kanske till och med håller med varandra om att det inte är okej att hota med våld.Svårt att svara på? Har redan svarat på det du undrar för flera sidor sedan.. Gillar du att låtsas vara förvirrad, eller är det bara så du försöker debattera?
Och en ännu större fråga: Varför skulle jag bemöda mig med att svara på din vinklade och påhittade vändning av den här historien.. När jag redan för länge sen varit tydlig med vad jag faktiskt tycker?
Tror du verkligen jag bryr mig om du håller med mig eller inte? -
Jag tänkte faktiskt låta bli att ens svara på det inlägget då det mest var hittepå och uppdiktade annorlunda exempel ifrån TS utan någon substans överhuvudtaget.Anonym (Hemul) skrev 2025-08-02 12:03:24 följande:Jag gissar att du kommer få svaret att personen redan svarat på detta i tidigare inlägg
Men kul att du tror dig kunna förutse mina drag vid det här laget. Nästan som att du tror att vi är samma personn och att du känner mig.. Om du ändå ska sitta och gissa, kan du väl ta ansvar för att svara åt mig också? Så slipper jag lägga tid på att bemöta era egna fantasier om vad jag kanske tycker. -
Parterapi är det sämsta som faktiskt finns.. Svindyrt och löser ofta inget överhuvudtaget. Det är typiskt att en flickvän ska kosta istället för att vara schysst.Anonym (LB) skrev 2025-08-06 18:40:22 följande:Ja så är det ju. Han stöttar mig mycket och jag kan egentligen inte önska mer i det, jag är jättetacksam för hans stöd i min sjukdom. Men som han nämner det så rinner hans bägare också över till slut och det är just dom tillfällena jag inte tycker om och som han blir "aggressiv", utan att slå mig visserligen men ja, du vet vad jag menar...
Åh, parterapi har jag aldrig tänkt på, tack! Ska kika vad det finns för möjligheter här där jag bor.
Inte för att vara oschysst.. Men han ger dig alltså världens bästa förklaring, där det dessutom framgår att under dina episoder så får han ovanligt mycket skit..
Och du sitter fortfarande efter hans förklaring och säger "Aa, jag vet inte.."..
Har du prövat sluta vara taskig? Så blir han inte såpass arg att han går i självförsvar och en lösning kostar inte? -
Det är fint att du ändå försöker se ifrån det sättet.Anonym (Mira) skrev 2025-08-08 08:50:35 följande:Är det som någon skriver självförsvar för det du säger borde ni göra slut ändå. Säger du så pass hemska saker att det vore berättigat bör ni inte vara tillsammans
Men slutsatsen blir lite konstig. Speciellt med tanke på hur det ser ut i resten av den här tråden.
Vad ni säger är alltså, kvinnor ska få precis hur fan de vill, och kan inte killen acceptera det så finns det en sak kvar bara och göra och det är dumpa..
Är det likadant när en kille har ont i ryggen? Får han gå runt och vara nedlåtande och säga taskiga saker till sin partner? Om inte, vad är skillnaden? -
Kvinnor ska få vara precis hur fan de vill.*Anonym (T) skrev 2025-08-08 09:34:39 följande:kvinnor ska få precis hur fan de vill, och kan inte killen acceptera det så finns det en sak kvar bara och göra och det är dumpa.. -
Sista sidan här är lowkey full av inlägg skrivna i affekt och fulla med manipulationsförsök på grund av att jag förklarar vad TS kille känner och precis varför det är han säger det.Anonym (Mira) skrev 2025-08-08 22:48:47 följande:Det är ingen som sagt att kvinnor får bete sig illa. De ska självfallet behandla sin partner med kärlek och respekt, precis som man ska behandla varandra i ett förhållande. Klarar man inte av att bete sig vänligt mot sin partner så bör man vara singel.
Och alla säger samma sak, TS ska få bete sig precis som hon vill mot sin egen kille och han ska ej få säga till när något faktiskt går långt överstyr.
Allt det där är psykisk misshandel, men visst du, det är killar som är obehalig.