Inlägg från: Anonym (Granbarr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Granbarr)

Att dejta

Det låter som att du helt klart inte är redo för att dejta.  Uteblivna känslor tyder på det. Du ska inte tvinga fram känslor för såna känslor är inte äkta och du slösar bort din och den andras tid. 

Landa i dig själv istället och bearbeta din separation och allt som hör till ett uppbrott.  Ha inte så bråttom in i nästa förhållande.  Det brukar aldrig sluta bra. . 

När din kropp och hjärna är redo att dejta igen så kommer du automatiskt känna det suget och pirret 

• Anonym (Granbarr)
    Anonym (Ts) skrev 2025-07-22 10:54:49 följande:
    Tack snälla för input. Men jag tycker samtidigt att de är svårt att veta så tidigt? jag har absolut inte bråttom och personen är informerad om mitt nyliga uppbrott så det är inget jag döljer. Jag vet bara inte om jag ställer för höga krav på mig själv? Går ifrån en dejt och vill överanalysera allting. Hur kändes det, hur var det, hur borde jag upplevt det? ja men tankarna spinner. Så jag vet inte egentligen om det är för tidigt eller om jag bara behöver mer tid att känna efter haha
    Allt detta du beskriver är att tvinga fram känslor. Och då är du inte redo. 

Varför är det så viktigt att dejta/ha förhållande just precis nu?  Varför inte bara vänta in dig själv? 

Vad är det som är så farligt med att vänta? 

Ta hand om dig själv istället. Risken du tar är att du hamnar i en destruktiv spiral och träffar fel sorts folk istället för att ha äkta känslor. 
Svar på tråden Att dejta