Att dejta
Man fungerar väl på lite olika sätt, men för min del har det visat sig att om jag inte känner någonting direkt så kommer det inte heller att ske. Jag pratar inte om en himlastormande förälskelse vid första ögonkastet, men åtminstone så att det inte finns något som helst tvivel för mig kring att jag vill träffas igen, att jag blir lite nervös och orolig för om hon kommer vilja träffas igen osv. De gånger då jag mest "gett det en chans till för att se hur det känns" har det aldrig blivit bra av att ge det ytterligare några dejter. Så ja, lite "pirr" behöver jag åtminstone känna i början.
Sen tycker jag inte att du ska lyssna för mycket på personer som säger att du inte är redo att börja dejta. Ja, om en relation precis tagit slut på grund av konflikter trots mycket kvarstående känslor, då är det kanske bra att ta det lite lugnt. Men din relation tog ju slut för ett halvår sedan, och du säger ingenting om att du fortfarande har mycket känslor kvar för ditt ex osv så jag antar att det inte är så. De flesta normalfungerande personer klarar av att börja dejta i en sådan situation som du är och behöver inte vänta flera år. Som någon här ovanför skrev så är internetdejting ganska konstlat så det är inte så märkligt att man ofta inte känner något. När man går på dejt med någon man träffat IRL så att säga så finns det ju i allmänhet någon sorts litet "pirr" där från början från bådas del, för annars hade man ju inte gått på dejten över huvud taget. Jag skulle inte bli förvånad om forskning visade att dejter som kommer utifrån att man träffats IRL först har enormt mycket högre sannolikhet att leda till en relation än en dejt som planeras via nätdejting. Så att du inte känner så mycket är inte konstigt, och det behöver absolut inte säga någonting om huruvida du är "redo" eller inte. Bara fortsätt som du gör så kommer det att klicka så småningom!