• Anonym (Ida)

Högljudda barn på restauranger

Börjar bli ordentligt trött på alla dessa barn som gapar och skriker på restaurang. Pratar inte om bebisar eller riktigt små barn utan om barn som är tillräckligt stora för att kunna uppföra sej. Barn från kanske 4-5 års åldern och uppåt,

Att riktigt små barn bryter ihop och blir högljudda en stund får man räkna med, men dom lite äldre barnen. Dom som skrikpratar och inte kan sitta still under restaurangbesöket. Där föräldrar inte lyfter ett finger för att säga till sina barn. Där vi andra gäster inte har en chans att konversera pga alla dessa högljudda familjer. 

Vad är det med dagens föräldrar? Varför lär dom inte sina barn hur man beter sej när man äter ute? 

• Svar på tråden Högljudda barn på restauranger
  • Anonym (A)
    Anonym (Ida) skrev 2025-07-23 23:50:42 följande:

Jo men det är ju en bra lösning. 

På restaurang A finns en familj vars barn pratar och skriker så högt att alla borden jämte störs. Självklart skickar man hem alla utom sen stökiga familjen. För att förvänta sej att barnen få en tillsägelse att dämpa sej och lära sina barn lite vett och etikett det gör man inte!

Som sagt, ät hemma om det stör dig så. Problemet löst. 

Men du vill nog inte lösa problemet, bara gnälla. 

• Anonym (H)

Du får nog välja att äta på andra ställen än Donken. 

• Anonym (Res)
    Anonym (Ida) skrev 2025-07-23 23:00:58 följande:

Det är rätt stor skillnad på att gå förbi en restaurang mot att sitta på restaurangen och äta. På uteserveringen eller inne i restaurangen. Dessutom skrev du inlägget strax innan kl 21 och då hade du nyss passerat uteserveringarna. Du tror inte att dom flesta barnfamiljer har lämnat vid den tiden? 

Prova gärna att sätta dej den tid det tar att beställa och äta upp en måltid runt lunchtid på alla dom där restaurangerna och återkom i frågan efter det. 

Nyss ätit frukost på hotellet. Massor av barnfamiljer, fullt med folk i frukostmatsalen. Inga barn som skrek och gapade. Inget barn som hade padda heller vad hag kunde se.

Men du kanske väljer konstiga ställen att äta. eller så letar du efter anledning att irritera dig. 

• Anonym (Res)
    Anonym (Ida) skrev 2025-07-23 23:50:42 följande:

Jo men det är ju en bra lösning. 

På restaurang A finns en familj vars barn pratar och skriker så högt att alla borden jämte störs. Självklart skickar man hem alla utom sen stökiga familjen. För att förvänta sej att barnen få en tillsägelse att dämpa sej och lära sina barn lite vett och etikett det gör man inte!

Ingen tvingar ju dig att vara kvar om du inte trivs. Ingen skickar hem dig heller, du väljer själv om du stannar eller inte. 
  • Anonym (Ida)
    Anonym (H) skrev 2025-07-24 08:50:13 följande:

Du får nog välja att äta på andra ställen än Donken. 

Äter aldrig på Donken men tack för tipset. 
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Res) skrev 2025-07-24 10:56:42 följande:
    Ingen tvingar ju dig att vara kvar om du inte trivs. Ingen skickar hem dig heller, du väljer själv om du stannar eller inte. 

Sant, det är frivilligt att äta ute. Tror dock restaurangerna föredrar gäster som kontinuerligt äter ute några gånger per vecka framför White-trash-barnfamiljer där man struntat i att lära sina barn grundläggande regler i vett och etikett. 

Har för övrigtvid ett par tillfällen varit med att just såna familjer avvisats från restauranger pga olämpligt uppförande. 

• Anonym (Ida)
    Anonym (A) skrev 2025-07-24 08:46:33 följande:

Som sagt, ät hemma om det stör dig så. Problemet löst. 

Men du vill nog inte lösa problemet, bara gnälla. 

Varför skulle det vara mitt problem att lösa menar du? 

Jag äger inte restaurangerna jag äter på alltså inte mitt problem.

• Anonym (Res)
    Anonym (Ida) skrev 2025-07-24 11:10:51 följande:

Sant, det är frivilligt att äta ute. Tror dock restaurangerna föredrar gäster som kontinuerligt äter ute några gånger per vecka framför White-trash-barnfamiljer där man struntat i att lära sina barn grundläggande regler i vett och etikett. 

Har för övrigtvid ett par tillfällen varit med att just såna familjer avvisats från restauranger pga olämpligt uppförande. 

Restauranger föredrar gäster som spenderar pengar. Sen drar de olika klientel utifrån inriktning. Även barnfamiljer kan ju äta ute ofta, eller menar du att det är nåt som bara du kan?

Har just ätit lunch på ett större ställe i stan. Inga skrikande barn idag heller 😊
  • Anonym (Res)
    Anonym (Ida) skrev 2025-07-24 11:20:45 följande:

Varför skulle det vara mitt problem att lösa menar du? 

Jag äger inte restaurangerna jag äter på alltså inte mitt problem.

Det är ju ditt problem om du har synpunkter på vilka som äter på samma ställe som du. Restaurangen har inte problem med det. Man få ju anta att du skriver här utifrån din egen synvinkel, alltså ditt problem
  • Anonym (Rickard)
    MammaMusan skrev 2025-07-22 20:21:38 följande:
    Kanske det är föräldrarna som vill ha semester? Slippa lite städ, tvätt och matlagning för en vecka och då gärna i värmen?

Du menar att detta är endast för föräldrar också. Haha, snacka on egoism på hög nivåer. Jag betvivlar det, då många researrangörer faktiskt marknadsför det som barnfritt, och för folk som vill ha ha semester utan barn. 

Dessutom väljer man ju själv att skaffa ungar, så att beklaga sig över det är en ganska konstig sak i mina ögon. Du har valt livsstilen själv. Vem har inte tvätt och städ liksom?

Dessutom har många föräldrar väldigt svårt visa hänsyn till sin omgivning. Det är alltid fel på andra. HUR vågar ni inte stå ut med mina underbara barn lol. Fy fan vilken narcissism his många föräldrar.  Ni stör aldrig.  
Svar på tråden Högljudda barn på restauranger