Anonym (Hot hot hot) skrev 2025-07-23 10:06:16 följande:
Har man inte AC kan man hänga blöta handdukar framför ett fönster så blir det svalare. Duscha kallt innan sängdags varje kväll.
Ha nedrullat, ät kall mat. Jag äter mycket skinka, melon och tsatziki, kaffet blir iskaffe och när jag varit ute och slitit i trädgården är det ju jättegott med ett stort glas Loka Crush eller Schweppes lemon med 7 isbitar i.
Så jag njuter av att all dricka nu är lika smarrig i Sverige som den är efter en skållhet hajk i Grekland. 
Ja, det de har i Grekland det har vi här också, dvs smarriga kalla drycker. Zingo apelsin! Liknar Loranga om någon minns.
Vad gäller AC duger bara en riktig AC med en låda på utsidan av huset och ett aggregat inne uppe vid taket som man kan reglera med en fjärrkontroll.
Varianten med en slang ut genom fönstret som står och bullrar i sovrummet är definitivt inget för mig. Riktiga AC-grejer ska det vara - som jag tyvärr inte har....
Gamla hotell har ibland en central luftkonditionering med ett utsprut uppe vid taket och som i allmänhet inte går att stänga av eller reglera. Kalluften bara rasar ohejdat in över sängen. Det är det sämsta alternativ som finns.