• Anonym (Ledsen)

Min kille tar knäcken

Så det började med att min kille och jag satt och åt med hans familj och min familj, sen beställde min kille liksom in drink efter drink till sig själv och typ satt och hån flinade mot mig. Sen då så fortsatte det med att vi ska gå vidare på en bar, och på baren så är det fullt med folk, knökat och han verkligen tränger sig fram/förbi baren och beställer till sig själv. Jag sa till honom hur jag kände framför mina och hans föräldrar, hans mamma skriker då till mig att jag ska lugna ned mig och hålla k*ften med en hård ton och så pekar hon mot mig. Jag går hem och min pojkvän festar utan mig i totalt 3 timmar, han undrar vart jag tagit vägen, jag säger att jag är på rummet och att jag vill att han kommer till mig. Han sluddrar och säger att jag hittar till dem själv och till baren själv. Efter 3 timmar kommer han hem och säger ditt jävla äckel till mig och är sur och säger att jag klagar på precis allt han gör. Sjukt aggressiv var han också i rösten. 

detta har hänt upprepande gånger Och denna gången orkade jag inte hålla tyst. Och skit fick jag. Mår jätte dåligt. 

och att bli kallad ditt jävla äckel när man verkligen gjort sig så fin och allt ikväll.

jag drog från klubben för jag orkade inte med att han är så egen nyttig och tränger sig före alla och totalt ignorerar mig eller rättare sagt oss. Ibland händer det, absolut man kan inte alltid tänka på varandra. men jag känner mig verkligen utelämnad. 

• Svar på tråden Min kille tar knäcken
  • Anonym (Elakt)

Fy va elakt att uttrycka sig så till någon som ska vara ens partner. Tycker han beter sig rätt så jäkla illa mot dig och jag hade nog lämnat om jag var du. 

Har själv nyss haft en partner med problem med alkoholen, och vad han sa så var det under kontroll när vi träffades, men upptäckte sen att det inte var så. 
    Jag har oxå sagt redan tidigt att jag aldrig skulle tolerera det, för min pappa hade alkoholproblem och sa att jag vägrade hamna i en sån relation. 

Nu vet jag ju inte hur länge ni varit tillsammans, men oavsett så hör jag ju att detta inte är första gången. 

Min fråga till dig är hur länge du ska ge avkall på vad du tycker inte är okej. Jag vet själv att jag allt för länge ?tog? saker bara för att jag tyckte så mycket om honom, men till sist fick jag nog. Jag vet att jag förtjänar bättre än så, och bestämde mig för att faktiskt följa mina egna råd som jag skulle gett till andra?
    Mitt hjärta gör fortfarande ont för uppbrottet har nyss varit typ, men oavsett hur ont det gör nu vet jag att jag valt rätt, för långsiktigt hade det skadat och sårat mig så mycket längre att stanna. 

Visa dig själv att du vet att du förtjänar bättre. Man ska fan inte uttryckt sig så till den som betyder mest för en, så mitt råd är att säga tack och hej, ha ett bra liv.

• Anonym (OO0)

Varför gör du dig till en dörrmatta åt en sån loser till kille? Ta dina prylar och spring! Det där är ju djupt obehaglig familj. Hans morsa t ex. Vilken skräcködla. Är det så du vill leva ditt liv, med folk indränkta i alkohol som vräker ur sig oförskämdheter?

• Xaiphodius
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-24 02:25:01 följande:
    Min kille tar knäcken

Så det började med att min kille och jag satt och åt med hans familj och min familj, sen beställde min kille liksom in drink efter drink till sig själv och typ satt och hån flinade mot mig. Sen då så fortsatte det med att vi ska gå vidare på en bar, och på baren så är det fullt med folk, knökat och han verkligen tränger sig fram/förbi baren och beställer till sig själv. Jag sa till honom hur jag kände framför mina och hans föräldrar, hans mamma skriker då till mig att jag ska lugna ned mig och hålla k*ften med en hård ton och så pekar hon mot mig. Jag går hem och min pojkvän festar utan mig i totalt 3 timmar, han undrar vart jag tagit vägen, jag säger att jag är på rummet och att jag vill att han kommer till mig. Han sluddrar och säger att jag hittar till dem själv och till baren själv. Efter 3 timmar kommer han hem och säger ditt jävla äckel till mig och är sur och säger att jag klagar på precis allt han gör. Sjukt aggressiv var han också i rösten. 

detta har hänt upprepande gånger Och denna gången orkade jag inte hålla tyst. Och skit fick jag. Mår jätte dåligt. 

och att bli kallad ditt jävla äckel när man verkligen gjort sig så fin och allt ikväll.

jag drog från klubben för jag orkade inte med att han är så egen nyttig och tränger sig före alla och totalt ignorerar mig eller rättare sagt oss. Ibland händer det, absolut man kan inte alltid tänka på varandra. men jag känner mig verkligen utelämnad. 

Det du beskriver är otroligt sorgligt och allvarligt. Ingen människa förtjänar att bli behandlad på det sättet ? varken av en partner eller av dennes familj. Att han hånflinar, ignorerar dig, prioriterar sig själv hela kvällen, super och sedan kommer hem och kallar dig för något så vidrigt som "ditt jävla äckel" ? det är inte bara respektlöst, det är psykiskt nedbrytande.

Och att hans mamma dessutom skriker åt dig att hålla käften när du försöker uttrycka dina känslor? Det är en miljö där du blir tystad, nedvärderad och lämnad helt ensam i dina reaktioner. Det är inte konstigt att du mår dåligt ? det hade vem som helst gjort i din situation.

Du skriver att det här händer upprepade gånger. Det i sig är ett tydligt tecken på att det här är ett mönster, inte bara ett "dåligt tillfälle". Och när du inte längre orkar hålla tyst, och ändå får skit för det ? då är det verkligen dags att fundera: Vad gör det här med dig? Hur mycket till ska du stå ut med?

Det finns inget försvar för hur han betett sig, varken den kvällen eller tidigare. Och det finns inget romantiskt i att stanna kvar i något som får dig att känna dig så liten, ensam och kränkt. Det är modigt av dig att sätta ord på det. Och även om det gör ont, är det ofta första steget mot något bättre.

Du förtjänar en relation där du blir bemött med respekt, empati och omtanke ? inte förnedring och tystnad.

• Anonym (man)

Låter som att din kille och hans mamma inte bara är alkoholister utan också vidriga människor som håller på sådär. Förstår inte att någon människa i världen kan vilja vara tillsammans med en sådan typ. Vill du inte ha en relation med en mer normalt snäll och kärleksfull man än så?

• Anonym (B)

Varför reagerar inte dina föräldrar?
    Vad är ni för några egentligen. Låter inte som trevligt folk. 

• Anonym (Han blir avsågad)

Jag fattar inte riktigt vad som är det största problemet här- är det att han inte köper sprit till dig också när han köper eller att han dricker för mycket själv?

Jag är en vuxen kvinna och beställer mina egna drinkar nämligen, så där tycker jag mest att du är barnslig.

Men den andra sidan, att han hånflinar och säger fula saker på fyllan, där hade jag gjort slut. Jag låter mig inte behandlas så. En gång = skarp varning, andra gången = slut.

• Postman

Låter helt fruktansvärt, knappt så man tror att det är sant. Gör slut och lämna omgående. Det är ingen sund miljö eller familj. 

• Tow2Mater

Låter som ni är ovanligt nära i era familjer om ni alla både går ut och äter och sedan fortsätter till klubbar tillsammans. Men tycker inte du ska acceptera att bli kallad nedsättande ord. Vad sa din familj om det hela?
    Kanske dags att sluta festa som familjeklaner och ta det lite lugnare, båda två?

• Anonym (Elakt)
    Anonym (Han blir avsågad) skrev 2025-07-24 09:08:26 följande:

Jag fattar inte riktigt vad som är det största problemet här- är det att han inte köper sprit till dig också när han köper eller att han dricker för mycket själv?

Om man är ute med sin partner så tycker jag inte det är konstigt om man stämmer av med varandra när den ena ska gå till baren och beställa något, att kolla av och kollar om ens partner vill ha. Inte för att den ena ska betala allt utan för att man tänker på sin partner. 
Svar på tråden Min kille tar knäcken