Fel val
Så som du beskriver din före detta pojkvän, är precis en sådan person som du vill ha i ditt liv. Tyvärr är de inte så många som är så genuint fina. Förmodligen skulle han aldrig säga till dig vilka du får umgås med eller älska.
Så som du beskriver din före detta pojkvän, är precis en sådan person som du vill ha i ditt liv. Tyvärr är de inte så många som är så genuint fina. Förmodligen skulle han aldrig säga till dig vilka du får umgås med eller älska.
Världen är så sorglig ibland. I de få relationer jag har haft, som alla varit långa, har flickvänner alltid dömts utifrån yta i början. Antingen har de varit jättefina i andras ögon, eller så har bekanta rynkat på näsan eller sagt rakt ut att jag kan bättre. Den absolut finaste och längsta relationen fick jag verkligen kämpa för att hålla ihop själv. Jag var ung och hon blev dömd för just sitt utseende, men aldrig av mig. Efter några år var våran relation det bästa exemplet på en fin relation i bekantskapskretsen och många var småkära i henne. Jag har även varit tillsammans med en otroligt vacker person som många beundrade, men som var riktigt toxisk. Det är fruktansvärt svårt att hantera och avsluta när man väl förstår det. Det är inte bara år som kastas bort, utan massor av annat som tar tid att reparera efteråt.
I dag kommer jag aldrig att vara i en relation där båda inte genuint är nyfikna på och kärleksfulla mot varandra. Där båda vill varandra det bästa. kärlek ska stärka och vara enkelt. Var öppen med honom om situationen och dina känslor för honom. Gå i terapi tillsammans och fundera hur ni kan hantera situationen. Det är inte bara synd om honom, din situation är inte lätt och du behöver förståelse och stöttning av honom. Jag tror att en gemensam terapi kan ge er båda verktyg att stärka relationen och hantera din familj på ett bra sätt.
En sak till som jag faktiskt tycker att du ska fundera på innan du går tillbaka igen. Är du lika fin, omtänksam och icke dömande mot honom, som han är mot dig. Om ja, så tror jag att ni verkligen har något unikt som du ska ta till vara på och vårda. Om nej, låt honom gå vidare. För om eran relation bygger på hans omtanke, så är faktiskt risken att han tröttnar med tiden.