Fel val
Hej
Det är så att jag har gjort slut med min kille. Vi var tillsammans I två år. Min anledning var att min familj inte tycker om honnom. Dom tjatade jämt om hur dålig han var och hur mycket bättre jag kunde få. Dom tyckte han va ful och inte man nog för mig. Men jag älskade honnom så mycket och gör det fortfarande. Han har alltid funnits där för mig och han gör det fortfarande trotts att han inte har nått ansvar eller skyldighet att göra det. Han är en så fin människa, och jag saknar honnom.
Som jag sa så ville inte jag göra slut med han men min familj tvingamig att välja mellan dom och han för två veckor sedan. Efter ett ständigt gnäll om han i dessa två år. Men nu så börjar jag verkligen undra om det var rätt val. Jag har nämligen varit sjuk och legat på sjukhus den senaste veckan med njurproblem. Min familj har varken hälsat på eller frågat om dom kan göra nått. Försökt att få tag i någon av dom varje dag och får i bästa fall ett samtal på 10 minuter. Jag bad min mamma att mata mina djur när jag var borta men inte äns det vill hon göra.
Under en av dagarna när jag låg här tänkte jag på honnom mitt ex och började storgråta. Jag ringde han när jag lugnade ner mig och han kom så fort han kunde. Han satt där med mig hela dagen och höll mig i handen. Han stälde in sina egna planer o j var där med mig istället. Han har kommit på besök varje dag för att underlätta för mig och finnas där för mig. Medan min familj har i stort sätt ignorerat mig. Han erbjöd sig att ta hand om mina djur och fixa allt i mitt hem.
Som alltid så finns han där och ställer upp även nu när han inte behöver. När han borde vara arg på mig för att jag valt bort hhonnom. När jag frågade han om det sa han bara att det är klart att han ställer upp för mig. Att han älskar mig mer än nått annat och att han inte hade kunnat leva med tanke att han skulle strunta i mig när jag mår dåligt och behöver hjälp.
Jag ser på han att det plågar honnom. Då han inte är min kille längre, eller fästman då vi var förlovade. Men han sväljer sin stolthet och hjälper mig att ta mig genom dagarna. En tjej som krossat hans hjärta.
Jag mår så dåligt jag orkar inte jag är jätteledsen. Varför måste jag välja mellan min familj och mannen jag älskar? Varför skiter min familj i mig och varför är han fortfarande så snäll? Jag funderar nästan konstant på om jag gjorde rätt val.