Inlägg från: Bunny s |Visa alla inlägg
  • Bunny s

Fel val

Om det här verkligen är en sann tråd, så är mitt råd att självklart välja din kille. 
    Det är tråkigt när det, av någon anledning, inte funkar mellan familj och partner. Men du ska självklart välja kärlek och din egna lycka i första hand. Särskilt när drt inte är han som förstör din relation till dina föräldrar utan de som inte gillar honom. 
    Jag tycker det är helt fruktansvärd anledning de har också till det! Hur han ser ut har absolut ingenting med något att göra. Det är hur han behandlar dig och får dig att må. 
    Jag hade brutit med min familj om de gjort sina din har gjort. Aldrig att jag skulle kunna acceptera eller förlåta att de krävde ett sånt val av mig. Vidrigt rent ut sagt! Bärja med att prata med ditt ex och berätta vad som var orsaken och hur mycket du ångrar dig och så får vi hoppas att han kan förlåta dig. Ta sen en rejäl paus från din familj för att fundera om du vill eller inte vill ha en relation med dem. Om du väljer att ha det trots allt, så bör du respektera din pojkvän nu och inte be honom att behöva träffa människor som avskyr honom på det här sättet. 

• Bunny s
    Anonym (Sjukling) skrev 2025-07-24 21:56:25 följande:
    Jo men det är svårt. Jag vet inte vad jag ska göra och jag menar det. Jag älskar honnom en massa och han får mig att må så bra. Allt känns så lätt och tryggt mef honnom och jag vet att han alltid kommer finnas där för mig. Men jag vill inte förlora min familj. Det är det som är så svårt. Jag har märk nu när jag är ensam att dom inte bryr sig lika mycket som jag trott och hoppats, alltså familjen. Men det är svårt hur ska man kunna säga farväl till dom man växt upp med och tagit hand om mig. Jag älskar ju dom med. 

Finns det nån här som kanske gjort det? Hur var det i så fall?
    Men det du ska fråga dig själv är: Älskar din familj verkligen dig? Du är rädd för att välja honom och förlora dem. Men det är omöjligt att de älskar dig eftersom de tvingar dig att välja mellan din pojkvän och dem, trots att han inte gjort dem något ont alls. 
    Ställer man ett sånt ultimatum, så visste de ju att du också kunde ha valt honom. Och då skulle de säga upp kontakten med dig?! Frågan är då om de är det minsta rädda över att förlora dig? 
    När du sen också märkt att de inte bryr sig så mycket om dig fast du gjort det här för dem, stärker min tanke kring att de inte älskar dig. De vill bara bestämma och kontrollera dig och nu har de lyckats. 
    Man ska aldrig behöva göra ett sånt här val som de tvingat dig till. Särskilt inte när han inte gjort dem illa. 
    Anledningarna är så ytliga och helt absurda. 
    Du borde vara jättebsviken på dem som ens bett dig om det här. Jag hade utan att tveka brutit med familj eller vän om de tvingar mig till ett sånt här val. För mig hade det bevisat att de inte bryr sig om min lycka och att de vill kontrollera mig trots att jag är vuxen och såna människor hade jag aldrig velat ha i mitt liv, även om det är min familj. 
Svar på tråden Fel val