Inlägg från: Anonym (Vatten är tjockare än blod här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vatten är tjockare än blod här)

Fel val

Anonym (Sjukling) skrev 2025-07-24 21:56:25 följande:
    Jo men det är svårt. Jag vet inte vad jag ska göra och jag menar det. Jag älskar honnom en massa och han får mig att må så bra. Allt känns så lätt och tryggt mef honnom och jag vet att han alltid kommer finnas där för mig. Men jag vill inte förlora min familj. Det är det som är så svårt. Jag har märk nu när jag är ensam att dom inte bryr sig lika mycket som jag trott och hoppats, alltså familjen. Men det är svårt hur ska man kunna säga farväl till dom man växt upp med och tagit hand om mig. Jag älskar ju dom med. 

Finns det nån här som kanske gjort det? Hur var det i så fall?
    Du älskar dem ja. Men inget av det du skriver tyder på att de älskar dig. Det gör däremot han. 
  • Anonym (Vatten är tjockare än blod här)

Din familj pissar verkligen på både dig och din partner. De har betett sig fullständigt vidrigt mot er båda två, och det sorgliga är att genom att tolerera deras behandling av honom, fortsätta åka dit och dessutom ge med dig och bryta med honom, så pissar faktiskt du också på honom. Han låter som en genomgod människa och han förtjänar faktiskt inte att bli sådär uselt behandlad. 

Och deras enda invändningar mot honom är att han inte är händig och inte dricker alkohol, samt är enligt dem
    ful. Fy fan vilka ytliga människor! 

Att de ens beter sig så här borde räcka, men nejdå, de struntar i dig när du ligger på sjukhuset och orkar inte ens ställa upp för dina djur. Ingenting som betyder något för dig är viktigt för dem. Är det så du vill leva ditt liv? 

I så fall bli ihop med en hantverkare som super till och finn dig i deras förtryck för alltid. Men jag skulle verkligen inte rekommendera det. 

Svar på tråden Fel val