Inlägg från: Anonym (Ö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ö)

åldersskillnaden är ett problem?

Anonym (Pia) skrev 2025-07-24 17:09:14 följande:

Min man är 12 år yngre men har aldrig någonsin sagt något vidrigt till mig. Vi har inte bråkat någon gång under våra 10 år, visst har vi olika åsikter om saker och ting men då pratar/diskuterar/resonerar vi om det. Skulle sänka min självkänsla till 0 om han sa något vidrigt om mig som person.

Tycker inte du kan jämföra 12 med 20 år. Hon kan vara mamma till honom. Det finns gränser på åldersskillnad, om en kvinna kan vara mamma till killen så ska de inte vara ihop, så är det bara. Vissa kvinnor får skylla sig själva.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Ö) skrev 2025-07-24 17:21:33 följande:
    Tycker inte du kan jämföra 12 med 20 år. Hon kan vara mamma till honom. Det finns gränser på åldersskillnad, om en kvinna kan vara mamma till killen så ska de inte vara ihop, så är det bara. Vissa kvinnor får skylla sig själva.
    Och ja hon tar hans tid. Han kanske vill ha barn.
  • Anonym (Ö)
    EpicF skrev 2025-07-24 19:36:13 följande:
    Då hade inte valt att bli tillsammans med en 20 år äldre kvinna, och dessutom hållt ihop i 6 år. 

Och nej, hon tar inte hans tid. Han är helt fri till att göra slut, om han vill. 
    Vissa vill endast ha sex med äldre kvinnor. Efter 6 år varför är de inte gifta eller har barn? Han vill inget seriöst.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Alexandra) skrev 2025-07-25 18:35:15 följande:

Det känns som att det där har dock ingenting med er åldersskillnad att göra, utan mer att din kille är en idiot. Du hade väl inte känt att sånt var okej om han nu skulle vara jämngammal?

Hade ärligt talat haft noll tålamod med nån som tycker att det är okej att vara elak eller säga nedvärderande grejer till mig under ett bråk. Herregud, skaffa lite självrespekt. Varför ska du gå med på att bli behandlad så där? 

Han är en idiot men även hon är naiv som tror att en kille som kan vara hennes son vill något seriöst med henne
Svar på tråden åldersskillnaden är ett problem?