• Anonym (Annananna)

Vad tycker ni om namnet Pixie?

Hej!

Vi väntar nu vårt andra barn, en dotter. Har en son sedan tidigare. Jag har fastnat för namnet Pixie men känner att jag behöver lite inputs från omvärlden. Vad tycker ni om Pixie? 

Kom gärna med fler namnförslag om ni kommer på något! 

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Pixie?
  • Anonym (Minna)

Har en granne som har en liten hund som heter Pixie. Jag tycker namnet passar bättre på en seriefigur. Är nog för gammal för att ens ha en åsikt dock.

• Anonym (Hm)

Nja, inte riktigt i min smak, passar till hundnamn. 

• Anonym (Mamma till 4)

Jag tycker de är fint iaf. Skulle lätt kunnat ta de själv 

• Mayjel
    Anonym (Minna) skrev 2025-07-24 20:58:42 följande:

Har en granne som har en liten hund som heter Pixie. Jag tycker namnet passar bättre på en seriefigur. Är nog för gammal för att ens ha en åsikt dock.

Får nog hålla med om detta. Det låter som namnet på en docka. 
  • Anonym (M)

Låter som ett djurnamn. 

Vad heter syskonet? Buster?

• Anonym (E)

Personligen gillar jag det inte, kanske eventuellt om ni bott i USA men inget jag tänker "åh helvete vad fult", säkert ett namn van vänjer sig med. Jag tycker dock att en del svar är onödigt dryga

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Mia)

Min katt heter Pixie. Min veterinärs katt också. Väldigt vanligt husdjursnamn. För mig är det lite som att du skulle vilja döpa ett barn till Simba, Smulan, Mittens och liknande. 

Om du måste så vad sägs om bara Pix? Eller Pi? Det är udda men det ger åtminstone inte samma känsla av att du önskade dig en hund/katt men råkade bli gravid istället. 

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Pixie?