Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Mina svärföräldrar engagerar sig inte i vår dotter

Ni är två vuxna, klarar ni inte av att ibland så ta en hand om barnet och den andre lagar mat för fyra personer? En tar barnet, den andre disken osv? Visst, jobbigt med småbarn, men är ni inte unga och friska?

• Anonym (E)
    Anonym (l) skrev 2025-07-25 23:52:51 följande:
    Anonym (Suck) skrev 2025-07-25 23:47:35 följande:

2 vuxna som inte orkar ta hand om ETT barn...
    Snälla skaffa inga fler....

Jisses. Tänk att vilja ha lite avlastning och vara släkt med er... TS svärföräldrar gör som de vill men ingen av dom verkar kommunicera om deras behov eller önskningar.
    Hur klarar sig TS och partner i vardagen? Två vuxna som har ett barn att ta hand och dessutom laga middag åt de tre. Antar att det känns svårt varje dag, eftersom att laga mat åt familjen plus två vuxna till verkar oöverstigligt. 
  • Anonym (E)
    Lönnsirap skrev 2025-07-26 06:55:29 följande:
    Jag tolkar det snarare som att när de är och hälsar på föräldrarna så får de inte ens mat, utan förväntas fixa allt på egen hand, medan farmor vilar och farfar renoverar. 

TS skriver att de måste hjälpa till med maten när de är hos svärföräldrarna och nästan laga maten åt svärföräldrarna. Det är fel, de borde få koppla av lite när de är på besök.

Men att TS klagar på att hon och partnern får laga mat utan hjälp av svärisarna hos TS, är överdrivet. 

Svar på tråden Mina svärföräldrar engagerar sig inte i vår dotter