• Anonym (l)

Mina svärföräldrar engagerar sig inte i vår dotter

Har ni bett om det? " jag har knappt sovit i natt, skulle det vara ok om du tar lillan på en promenad medans jag tar en tupplur?" Det kan vara så att de har svårt att hitta en naturlig roll och inte vill vara de där jobbiga svärföräldrarna som lägger sig i hela tiden. Barnet är fortfarande väldigt litet så det finns hopp om en bättre relation senare. Alla är inte "bebispersoner" utan föredrar när de börjar kommunicera mer.

• Anonym (l)
    Anonym (E) skrev 2025-07-25 20:20:15 följande:

Ni är två vuxna, klarar ni inte av att ibland så ta en hand om barnet och den andre lagar mat för fyra personer? En tar barnet, den andre disken osv? Visst, jobbigt med småbarn, men är ni inte unga och friska?

Anonym (Suck) skrev 2025-07-25 23:47:35 följande:

2 vuxna som inte orkar ta hand om ETT barn...
    Snälla skaffa inga fler....

Jisses. Tänk att vilja ha lite avlastning och vara släkt med er... TS svärföräldrar gör som de vill men ingen av dom verkar kommunicera om deras behov eller önskningar.
  • Anonym (l)
    Anonym (E) skrev 2025-07-26 00:36:40 följande:
    Hur klarar sig TS och partner i vardagen? Två vuxna som har ett barn att ta hand och dessutom laga middag åt de tre. Antar att det känns svårt varje dag, eftersom att laga mat åt familjen plus två vuxna till verkar oöverstigligt. 
    Laga mat kom upp för att de måste tydligen laga mat åt ALLA när de är på besök där. Varför kan inte svärföräldrarna laga mat? Ska vi inte ge lite kritik åt deras slapphet med matlagning? Hemma kan man äta eftersom och typ mackor, hos andra brukar poängen vara att äta tillsammans vilket kräver en annan logistik.
Svar på tråden Mina svärföräldrar engagerar sig inte i vår dotter