Hjälpa till med städ?
Var inbjuden på fest förra helgen. Sov där och nu har jag fått höra att de är upprörda över att jag inte erbjöd mig hjälpa till att städa innan jag drog.
Vad säger ni? Förväntar ni er att att städa efter någon annans fest?
Var inbjuden på fest förra helgen. Sov där och nu har jag fått höra att de är upprörda över att jag inte erbjöd mig hjälpa till att städa innan jag drog.
Vad säger ni? Förväntar ni er att att städa efter någon annans fest?
Jag sov på deras uppfart, i husbil, och tog färjan dagen därpå. Inte för att det spelar roll enligt mig. Fanns inte i min värld att de kunde anse att jag skulle hjälpa till att städa. Var man inbjuden eller inte liksom? Skulle inte ens tänka tanken att förvänta mig det själv.
Herregud! Har man fest har man väl fest, jag förväntar mig ingenting från gäster mer än att de ska ha kul. Vill någon sova över innebär det inte att de måste betala för sig i form av städning. Undrar vilka det är som är dåligt uppfostrade här.
Till frågan hör också - vad var det här för fest? Typ en vanlig middag med lite disk efter? Eller en gyttjebrottningsfestival i trädgården?
Vi hade en bröllopsfest, bjöd på mat och alkohol, sex personer sov över och jag blev inte det minsta kränkt över att de inte städade åt mig. Jag gladde mig åt att så många ville komma och fira med oss, och sen städade vi i dagarna två. Inget konstigt alls.