Inlägg från: Anonym (lilla m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lilla m)

Sambo prioriterar vvbarn

Studentpappa skrev 2025-07-25 22:51:30 följande:

Vilket folk det finns.. Aldrig att jag hade sovit i samma säng som någon annans nakna 9-åring. Har du inget mål i munnen?

Skaffa en kille utan barn, mycket enklare än skadat gods.

ja precis en naken 9-åring, den här mannen måste vara störd på något vis, TS verkar också konstig som accepterar det, ingen av dem lämpligt föräldramaterial! Kanske att TS klarar sig om hon släpper honom för han verkar ju kunna diktera precis vad som helst i det där hemmet. TS borde socanmäla honom om hon har någon som helst ansvarskänsla 
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-25 23:45:31 följande:
    Socanmäla för vad? 
    För att han är en usel förälder, för allt som TS räknar upp om hur han gör som förälder till detta barn men framförallt för att han låter ungen vara naken med dem i samma säng
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-26 01:44:49 följande:
    Inget av det är fog för en socanmälan. 
    Jo det är det, det är inte du som avgör vad som har fog för anmälan. Anmälan kan man göra om man av någon anledning känner oro för ett barn och denna man beter sig olämpligt och tvivelaktigt på flera sätt i sin föräldraroll.
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-26 13:34:25 följande:
    Nej, det är inte jag som avgör.

Men att skicka in en orosanmälan för att ett barn sover nacken med sina föräldrar (i detta fall pappan och bonusmamma), är upp för sent, inte har relger i hemmet eller får bestämma allt är att ta upp onödiga resurser från socialtjänsten. Resurser de kan lägga på saker som behövs utredas. 
    Alltså är det bara din åsikt om vad som är viktigt och det går visst att anmäla. Man behöver inget fog enligt epicF utan man kan anmäla ändå om man tycker han agerar på ett sätt som kan vara skadligt för barnet.
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-26 21:00:18 följande:
    Klart man kan anmäla. Men man bör inte anmäla när det inte finns fog för att känna oro för barnet. Då är det bättre att de resurserna läggs där de behövs. 
    Fast det är bara din åsikt att det inte finns fog för det. Känner man oro så gör man. Sen är det upp till soc och inte dig att avgöra om det är något att lägga resurserna på.
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-26 21:27:50 följande:
    Vad är det som gör att du tror barnet far illa av att vara med pappan?
    Han sätter inte normala sunda gränser givetvis, i synnerhet det med att låta barnet ligga naken med två vuxna i samma säng, det är helt oacceptabelt!
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-26 23:44:14 följande:
    På vilket sätt far barnet illa? På vilket sätt utsätts barnet för fara? 

Han kan säkert behöva stöd och vägledning i sitt föräldraskap, men en orosanmälan är inte rätt väg att gå. 

Säger vem? Du? 
    Ja, du har rätt att ha din åsikt om att det äe oacceptabelt. Men det innebär bara att du tycker det är oacceptabelt, inte att alla tycker det eller att det är det. 
    Ett barn behöver normala sunda gränser och det får han inte med den pappan.

Fast jag har inte sagt att andra måste tycka samma, och jag vet mycket väl att alla inte håller med så det behöver du inte tala om för mig.
  • Anonym (lilla m)
    Core skrev 2025-07-26 23:54:00 följande:
    Visst kan jag tycka att det är skevt att ungen är naken, men samtidigt är det skaplig hysteri här inne. Jag är iallafall medveten om att nakenhet inte är en stor sak i många andra hem och kulturer, även om vi i vår familj inte är nakna av oss.

Vissa av era reaktioner är rent ut sagt sjuka, ni blåser upp ett naket barn till så stora proportioner att man undrar vad ni associerar nakna barn med.

Fattar ni på fullaste allvar inte att nakensovning och barn som är uppe för sent inte är något socialen bryr sig i? Jag vet inte varför jag blir provocerad ens, jag tycker bara att det är vidrigt med allvetande Karens.

Sen verkar han vara en fjant av något slag, och man kan undra om inte TS inser att hon first hand ser hur han uppfostrar barn? Varför fortsätter TS planera barn om hon inte gillar hans sätt att uppfostra ?i
    Fast om du är så säker på att socialen inte kommer bry sig vad är problemet?
  • Anonym (lilla m)
    Anonym (J) skrev 2025-07-27 00:37:07 följande:
    Barnet är visserligen curlat, men nej, jag anser inte att det finns fog för soc-anmälan. Jag jobbar på soc. Den anmälan hade lagts ned direkt. 
    Du kommer inte kunna verifiera här att du jobbar på soc. det kan vem som helst påstå. Precis som jag kan påstå att jag sett fall som blivit utredda för liknande.
  • Anonym (lilla m)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-07-27 06:52:58 följande:
    Är du riktigt eller? Hur är det skäl för orosanmälan för att ens barn sover naket i ens säng? 
    Inte bara ens säng 
  • Anonym (lilla m)
    Anonym (Betty) skrev 2025-07-27 22:47:22 följande:
    Hemskt att uppfostra ett barn med att den kommer framför allt och alla andra som du förespråkar. Som även ts kille förespråkar.

Som tex veckan barnet är där och får bestämma allt. Mat, aktiviteter etc. Ts får inte ens uttala sig. Hur är det sunt?  Tycker det är sjukt att "lära" ett barn att det får bestämma allt och sen går man och tror att man är en nra förälder som minsann prioriterar sitt barn. 

Tycket man gör sitt barn en rejäl otjänst om man beter sig så. Tänk sen när barnet kommer ut i verkliga livet och inser att allt knte kretsar kring hen
    Exakt, barnmisshandel är vad detta är! Riktigt destruktivt.
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-28 20:27:48 följande:
    Ett barn far inte illa av att inte ha sunda gränser.

Så på vilket sätt far barnet illa? 
    Anonym (lilla m) skrev 2025-07-28 10:07:19 följande:
    Exakt, barnmisshandel är vad detta är! Riktigt destruktivt.

Verkligen inte. Om du tror att DET är barnmisshandel, sö vet inte du vad varken barnmisshandel eller misshandel överhuvudtaget är. 
    Ja varför tror du man sätter sunda gränser för sina barn? Just för att det är bra och sunt för dem och de behöver det för en bra utveckling. Det tar denna man ifrån sitt barn.
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-28 20:29:44 följande:
    Socialtjänsten har viktigare saker att utreda än att behandla orosanmälningar för curlade barn. 
    Det är upp till dem att avgöra.
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-29 15:51:22 följande:
    Självklart är det bra att sätta gränser för sina barn. Men det är inte barnmisshandel att inte ha gränser för sina barn. 

Och det är inget soc kommer att utreda. 
    Fast återigen det är inte upp till dig, det är upp till soc. att bedöma om en sån anmälan är värt att utreda det eller lägga ner.
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-29 15:52:28 följande:
    Det är förbjudet att curla sina ungar och det är heller inget ungar far illa av. 
    Det är stor risk att barn på olika sätt far illa av att inte utvecklas på ett sunt sätt. Får de inte sunda gränser och får göra vad de vill så hämmar det tex utvecklingen av mognad, tålamod, empati, ansvarskänsla. Vilket är destruktivt för väldigt mycket i ett normalt liv, framtida relationer och välmående.
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-29 16:30:05 följande:
    Självklart. Men det är onödigt att ta upp socialtjänstens resurser för curlade barn. 
    Anonym (lilla m) skrev 2025-07-29 16:22:07 följande:
    Det är stor risk att barn på olika sätt far illa av att inte utvecklas på ett sunt sätt. Får de inte sunda gränser och får göra vad de vill så hämmar det tex utvecklingen av mognad, tålamod, empati, ansvarskänsla. Vilket är destruktivt för väldigt mycket i ett normalt liv, framtida relationer och välmående.

Det är fortfarande inge förbjudet eller barnmisshandel att curla sina barn. 
    Fast du är ju övertygad om att inte de kommer ta upp fallet så inga resurser tas om du har rätt. Jo det är stor risk att barnet tar skada av det av de anledningar jag skrev och kan därför ses som barnmisshandel. Man kan anmäla oro för all typ av omsorgssvikt.
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-30 22:30:20 följande:
    Att curla sitt barn är absolut inte barnmisshandel och inte omsorgssvikt heller. 

Så nej, man borde låta Socialtjänsten koncentrera sig och lägga resurserna på de som verkligen behöver hjälp. 
    Jo man kan kalla det för det då det är stor risk att barnet kommer ta skada av det, av de skäl jag nämnde.

Och den avvägningen kan man överlåta till DEM, inte till dig. Är det inte nödvändigt så kommer de lägga ner utan åtgärd. Vad du anser att de borde göra är helt irrelevant.
  • Anonym (lilla m)
    EpicF skrev 2025-07-31 11:59:11 följande:
    Det är varken barnmisshandel eller omsorgssvikt, oavsett hur mycket du tycker det. 

Ja, det är inte bra att curla barnen och man gör de björntjänst. Men det är inget de far illa av. 

Omsorgssvikt och barnmisshandel är något helt annat. 
    Jo barn kan absolut fara illa av det av de anledningar jag skrev, det försvinner inte bara för du svarar nej så är det inte. Utan det här barnet löper stor risk att utvecklas på ett sunt sätt och bli en normalfungerande individ, och det tar denna pappa ifrån honom så jo det är absolut en betydande brist i omsorgen om barnet.
Svar på tråden Sambo prioriterar vvbarn