Sambo prioriterar vvbarn
Jag och min sambo planerar att skaffa barn men jag är osäker eftersom han alltid sätter sitt barn före oss. När det är hans barns vecka (vv barn) finns jag överhuvudtaget inte med. Barnet går först i alla lägen. På pappas vecka hämtad barnet direkt efter skolan och de umgås från kl. 13:00 till 23:00 då vi alla somnar i samma säng. Barnet bestämmer vad vi ska äta, vad vi ska göra och hur vi ska sova. Jag som sambo och styvmamma har inget att säga till om. Att barnet är 9år och sover naken med oss varje natt stör mig, jag tycker det är äckligt. Att pappan tycker att vi ska umgås exakt hela tiden och dansa efter barnets pipa (servera frukost (barnet gör ingenting), behaga barnets lust till aktivitet, köpa dyra leksaker, barnet får lägga sig vuxentid alla dagar ca 23-01 varje dag, aldrig städa eller packa för resor Och bestämma när vi vuxna ska sova samt alltid sitta i framsätet i bilen.
jag blir så jävla ledsen för jag anser att min sambo gör honom en björntjänst. barnet växer upp med att alla ska anpassa sig eftersom hen och i verkliga livet kommer det inte att vara så.
Sambon är även tydlig med att på barnets veckatt jag nr 2 och alla mina åsikter ska jag hålla för mig själv då jag inte är riktiga mamman till barnet. Åker de på resa en vecka gör sambon av sig om praktiska saker men ingenting om att han älskar eller saknar mig. Jag är helt enkelt nummer två.
På barnfri vecka är han tvärtom, jag är hans allt och han kan inte vara utan mig.
Nu när jag förstått detta, är jag kluven, för vi pratar om att skaffa egna barn ihop. Mardömmen är dock att han kommer bete sig likadant med våra barn. Där jag alltid kommer 2:a och där han helt prioriterar barnen före mig i alla lägen.
är det någon som kan relatera? Hur har det gått för er?