Inlägg från: Anonym (Nej nej nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej nej nej)

Sambo prioriterar vvbarn

Du skriver inget om hur länge ni varit tillsammans eller hur länge ni bott ihop, men min gissning är 
    14-18 månader på tillsammans och ca 12-15 månader som sambos.

Varför? Jo för att omkring 1-1,5 år börjar förälskelsehormonerna som gör att allt ser bra ut lämna kroppen och sånt här blir tydligt. Att ni blev sambo snabbt för att jag tror att han lovebombar sitt barn och dig varannan vecka, inte hälsosamt.

Du ska inte skaffa barn med den här killen. Jag säger detta som bonusmamma. Han jobbar inte för att alla i familjen ska må bra när han ignorerar din rimliga önskan om hur ni ska sova och säger att du inte ska säga något om hur saker fungerar i ert hem med hänvisning till att du inte är biomamma.

Det finns massor av beslut mina barns bioföräldrar tar beslut om som skola, fritidsaktiviteter och sådant. En del skulle jag gjort annorlunda. 

I hemmet är vi två vuxna som bestämmer hur det ska vara, två barn som får berätta hur de önskar att det vore och alla fyra ska ha det bra.

Din sambo bestämmer utifrån vad barnet säger och ignorerar vad ni mår bra av. Han behöver släppa in dig och våga skapa bra förutsättningar för sitt barn.

Jag rekommenderar familjesamtal eller avsluta. Själv skulle jag valt avsluta.

Svar på tråden Sambo prioriterar vvbarn