• Anonym (Sambo)

Vaknar varje morgon av att sambon runkar

Jag vaknar i stort sett Varje morgon av att sambon runkar. Inte i smyg utan så sängen skakar. Vaknar jag så fortsätter han som att jag inte ens är där. 
    Normalt? 

• Svar på tråden Vaknar varje morgon av att sambon runkar
  • Postman
    Anonym (Sambo) skrev 2025-07-25 23:40:48 följande:
    Det är ju just detta han gör som gör att samlivet haltar. 
    Ja ni är i ett moment 22. Ni har båda fastnat i sandlådan istället för att prata med varandra om hur ni tillsammans kan göra något som skulle kunna kännas bra för er båda. 
  • Faile
    Postman skrev 2025-07-25 23:25:50 följande:
    Hans sätt att visa att deras samliv haltar. Hon vet nog med sig det med. Gissar jag på. 
    Alltså, jag hade möjligen ( prata med henne hade ju varit bättre ) kunnat förstå det om han sedan faktiskt velat ha henne när hon vaknar. Men att bara fortsätta runka och ignorera henne är ett jävla asshole beteende. Och så undrar vissa män varför de är singlar.

Jag ser inget värt att stanna för. Hade det handlat om samlivet hade han kunnat agera vuxen och pratat med ts om det. Som han gör nu känns bara förminskande och elakt. Och rätt äckligt för att vara ärlig. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (Ej normalitet)
    Det kan absolut vara en direkt orsak till att du inte känner något sexuellt för honom längre.

När han onanerar bredvid dig varje morgon men knappt söker kontakt, (ska han göra det ska du självklart vara vaken) signalerar det:

?Jag vill ha sex ? men inte med dig.?

Det skapar känslan av att vara oanvändbar som kvinna, reducerad till sällskap snarare än partner. Det dödar lust.
     Sexualitet utan närhet kan bli ett avståndstagande.

Hans handlingar visar: ?Jag tar hand om mig själv ? du får göra vad du vill.?
    Det är ensamhet i tvåsamhet. För dig blir det inte frigörande, det blir avstängande.

Många kvinnor behöver känna sig emotionellt trygga, sedda och respekterade för att uppleva sexuell attraktion. Att gång på gång vakna till någon annans kroppsliga behov utan att bli inbjuden och inte ens vara vakna ? det skapar ett subtilt obehag.

Din kropp lär sig koppla honom till olust.

Om ditt undermedvetna gång på gång upplever obehag, distans och olust i hans närhet ? då släcks attraktionen biologiskt. Du kan inte bara ?tända på honom? igen med vilja.

Ja, detta kan mycket väl ha dödat din attraktion. 
    Det hör heller inte till det "normala" i en relation det han gör. 
  • Anonym (Skärpning för fan)

Ja det är ju ett bra sätt om man vill bli sedd som ett respektlöst ego-asshole.

Ska man onanera så att sängen skakar och väcker partnern så bör man givetvis göra det någon annanstans än där partnern sover.

Badrummet? Soffan med handduk? Gästsäng?

Ta hand om dig själv för all del men stör inte en person som vill sova ifred.

• Anonym (747)

Helt ärligt känns det som någon barnslig maktlek han håller på med. Men det är bara en tolkning. Oavsett orsak så är det ett ganska grisigt beteende.

Men om det var jag, första gången det hände hade jag frågat direkt "ursäkta, vad är det som pågår?". 

• Postman
    Faile skrev 2025-07-26 00:11:46 följande:
    Alltså, jag hade möjligen ( prata med henne hade ju varit bättre ) kunnat förstå det om han sedan faktiskt velat ha henne när hon vaknar. Men att bara fortsätta runka och ignorera henne är ett jävla asshole beteende. Och så undrar vissa män varför de är singlar.

Jag ser inget värt att stanna för. Hade det handlat om samlivet hade han kunnat agera vuxen och pratat med ts om det. Som han gör nu känns bara förminskande och elakt. Och rätt äckligt för att vara ärlig. 
    Sällan ens fel att två träter heter det. TS har bara berättat sin syn på saken, jag tror det finns dåligt beteende från båda. Hur eller hur så har de någon form av fnurra som de behöver ta tag i. De verkar inte prata med varandra. 
  • Postman
    Anonym (Sambo) skrev 2025-07-25 23:40:48 följande:
    Det är ju just detta han gör som gör att samlivet haltar. 
    Ja och försöker ni då prata om det? Vad gör du i detta? 
  • Anonym (Skärpning för fan)
    Postman skrev 2025-07-26 10:05:58 följande:
    Ja och försöker ni då prata om det? Vad gör du i detta? 
    När ska mannen prata om det då?

Eftersom det är han som beter sig helt orimligt och stör?
  • Postman
    Anonym (Skärpning för fan) skrev 2025-07-26 10:08:08 följande:
    När ska mannen prata om det då?

Eftersom det är han som beter sig helt orimligt och stör?
    Nu har vi inte kontakt med honom utan enbart med TS men självklart behöver paret prata med varandra om situationen. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Sambo) skrev 2025-07-25 23:08:40 följande:
    Vaknar varje morgon av att sambon runkar

Jag vaknar i stort sett Varje morgon av att sambon runkar. Inte i smyg utan så sängen skakar. Vaknar jag så fortsätter han som att jag inte ens är där. 
    Normalt? 

Nej, inte normalt. Men ni bestämmer reglerna i er relation!

Pratar inte partners med varandra? 
Svar på tråden Vaknar varje morgon av att sambon runkar