• Anonym (Felet)

Felet ensamma män gör - de hänger upp sig på relationer och sex.

Jag har länge, länge förstått varför många män förblir ensamma år ut och år in, män som hänger på datingappar och kontaktar hur många kvinnor som helst, men bara blir avvisade. Kvinnor märker om en man endast har som mål att få sex och/eller tankar på förhållande, men inga övriga intressen eller meningsfulla sysslor och engagemang i livet. En man som är desperat och inte har andra intressen än sex och relationer med kvinnor, är ofta en man som är farlig för kvinnor. Det är ofta sådana män som svarar på ett avvisande med aggressivitet och tillochmed hotelser. När en kvinna väl chattar med dem bygger de upp höga förväntningar på att nu "har jag henne på kroken" och snart får jag sex eller blir tillsammans med en fin kvinna. Sen när hans förhoppningar grusades, så blir "rekylen" av hans höga förväntningar att han istället blir aggressiv och otrevlig, eller äckligt sexistisk.

Så, råd till män som vill lyckas vid dating:

1. Ha inga höga förväntningar. Har du dessutom inte utseendet för dig, är dålig på att kommunicera, uttrycker dig oallmänbildat och knappt har några andra intressen än sex och relationer med kvinnor, så gör du bäst i att försöka vänja dig vid att vara ensam och istället odla intressen, meningsfulla sysselsättningar och hobbies som upptar din tid, så du får annat att tänka på. För ofta är det när man har fokus på annat, som turen brukar komma till en, en sorts universell lag dessutom.

2. Presentera dig ordentligt eller lär dig göra det. Kvinnor får hur många "Hej läge?", "Lust att träffas"? som helst. Skilj dig från mängden och skriv mer än många män brukar göra när de tar kontakt.

• Svar på tråden Felet ensamma män gör - de hänger upp sig på relationer och sex.
  • Anonym (Vesslan)
    Anonym (Uv) skrev 2025-08-04 17:52:58 följande:
    Det borde vara den självklara slutsatsen hämtad från kvinnor väljer björnen- exemplet.
    Ja och jag vill höra honom säga det. Men jag gissar på att min fråga kommer att ignoreras, det brukar bli så när det är obekvämt.
  • Anonym (Påå)
    Anonym (Förhållande) skrev 2025-08-04 18:02:04 följande:
    Det är mer socialt accepterat att diskutera om ensamma singel kvinnor. 
    Det blir naturligt att kvinnor klagar mindre när det är andra villkor. Det blir då också lättare att anpassa sig.
    Det här gäller iprincip bara för förhållande och samboende par.
    För män så innebär det även att de kan bli utan sex. 
    Socialt accepterat?
    Innebär det således att ingen ska säga emot när det skrivs att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Uv)
    Anonym (Evolutionens döttrar) skrev 2025-08-04 18:57:48 följande:
    Det var nu på senvåren som en gubbe försökte sätta sig på vår anställande kvinna med att först fråga efter "nån som kan nåt om tjänsten" varpå hon neutralt svarade "Ja, det är jag".
    Och sen när han inte kunde svara för sig klämde han till med "det ska inte du fråga mig lilla gumman för jag jobbade med detta när du gick i blöjor".

Vår HR är 45+.

Sån jävla skit ska man tas med bara för att man råkar vara kvinna.
    Fortfarande år 2025.

Facking unbelievable, man blir så trött...

Jag har fler exempel och om det stämmer som du säger hade väl knappast hälften av alla kvinnor inom bygg svarat i enkäter att de blivit sexuellt utsatta och/eller hotade på jobbet? Varför skulle de göra det?

Du kan till 98% inte märka detta för du är inte kvinna och de män som beter sig så eller värre gör det inte i vittnens närvaro, om de inte är galna på riktigt.
    Det är ju en priviligerad ställning män har. Den ställningen kanske en man psykologiskt vill känna att han har rätt till. Därför blir ett sånt här förnekande av verkligheten ett viktigt inslag för att kunna bibehålla dessa privilegier. Har åtskilliga liknande historier. Spelar ingen roll att berätta det dessvärre. Reaktionen blir att genast dra en offerkofta över män. I stället för att prata konstruktivt över problemet.
  • Anonym (Uv)
    Hornper skrev 2025-08-04 19:02:21 följande:
    Men hur tydlig måste jag vara? Både man och kvinna skall se till att disciplinera sig för att hålla igång sexlivet, och det är inte acceptabelt att skylla på att "man kanske inte har lust". Men se till att skaffa dig lust då! 
    Man tränar regelbundet även om "man kanske inte har lust" alla gånger. Man väntar inte med att ge sig ut i spåret tills det är en vacker vårkväll när fåglarna sjunger. Man fyller på olja på bilen i god tid innan motorn skär. Det är samma sak med sex! Det är inget mystiskt undantag som bara skall ske när klockorna står rätt, tuppen gal och vinden vänder. 
    Att kvinnor tappar lusten efter 40 år och två barn är helt normalt, och det måste båda parter vara beredda på. Det gäller för mannen att hålla sig i form, sköta sin hygien, klä sig snyggt och vara ett stabilt stöd för sin kvinna. Gör han allt det kan kvinnan gott ge honom 30 minuter av sin tid på fredagskvällen.
    Jo, jag vet att det ibland påstås att det är mannen som inte vill. Då rör det sig om sällsynta undantag, där mannen är sjuk, smygbög eller på annat sätt avvikande. En man som bara inte "har lust" att tillfredsställa sin kvinna är ett ynkligt kräk som aldrig ens borde få se åt ett fruntimmer.
    Varför ska han hålla sig i form om du tycker att hon ändå måste ge honom sex som en hushållssyssla? Det gör ju inte saken bättre.

Du har en helt vriden syn på sex och lust. Har du funderar på att göra saken mer lustfyllt i stället för att sabotera din partners sexlust?
  • Anonym (Uv)
    Anonym (Påå) skrev 2025-08-04 19:22:39 följande:
    Socialt accepterat?
    Innebär det således att ingen ska säga emot när det skrivs att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Karaktären du käftar med är en karaktär skapad för att tysta en tråd. Ser den skickas in i samband med en annan figur då den känner sig ignorerad. Fyi 
  • Hornper
    Anonym (Påå) skrev 2025-08-04 19:18:34 följande:
    Av vem och var har det hävdats att män inte FÅR klaga? Citera exempel.
    Jag hävdar gärna att en man inte får klaga! Han skall handla istället för att gnälla!
  • Anonym (Uv)
    Hornper skrev 2025-08-04 19:36:29 följande:
    Jag hävdar gärna att en man inte får klaga! Han skall handla istället för att gnälla!
    Tycker generellt att det stämmer till viss del. Fast i stället så gnäller män oerhört mycket och det ska förväntas uppfattas av omgivningen som något annat än gnäll. För att män "får" inte gnälla. När någon påpekar att det är gnäll och offerkofta så ska det direkt hänvisas till att kvinnor gnäller minsann. Så bibehåller mannen ett gnäll-men-inte-gnällande.

Män borde vara mer handlingskraftiga i stället för gnälliga, icke ansvarstagande som det ser ut idag.
  • Anonym (Evolutionens döttrar)
    Hornper skrev 2025-08-04 19:02:21 följande:
    Men hur tydlig måste jag vara? Både man och kvinna skall se till att disciplinera sig för att hålla igång sexlivet, och det är inte acceptabelt att skylla på att "man kanske inte har lust". Men se till att skaffa dig lust då! 
    Man tränar regelbundet även om "man kanske inte har lust" alla gånger. Man väntar inte med att ge sig ut i spåret tills det är en vacker vårkväll när fåglarna sjunger. Man fyller på olja på bilen i god tid innan motorn skär. Det är samma sak med sex! Det är inget mystiskt undantag som bara skall ske när klockorna står rätt, tuppen gal och vinden vänder. 
    Att kvinnor tappar lusten efter 40 år och två barn är helt normalt, och det måste båda parter vara beredda på. Det gäller för mannen att hålla sig i form, sköta sin hygien, klä sig snyggt och vara ett stabilt stöd för sin kvinna. Gör han allt det kan kvinnan gott ge honom 30 minuter av sin tid på fredagskvällen.
    Jo, jag vet att det ibland påstås att det är mannen som inte vill. Då rör det sig om sällsynta undantag, där mannen är sjuk, smygbög eller på annat sätt avvikande. En man som bara inte "har lust" att tillfredsställa sin kvinna är ett ynkligt kräk som aldrig ens borde få se åt ett fruntimmer.
    Det finns kvinnor som delar din uppfattning och jag förstår vad du är ute efter men man kan inte begära att alla ska se på sexlivet på samma mekanistiska sätt. De kan inte besluta sig för att ha sex om det inte finns lust, då uppstår psykiska problem eller till sist kanske fysiska problem som vestibulit. 

En del är mer spontana och galna, en del mer neurotiska eller regelstyrda. Det viktigaste är väl att man är överens om sitt synsätt med sin partner, tycker du inte?
  • Hornper
    Anonym (Uv) skrev 2025-08-04 19:30:00 följande:
    Varför ska han hålla sig i form om du tycker att hon ändå måste ge honom sex som en hushållssyssla? Det gör ju inte saken bättre.

Du har en helt vriden syn på sex och lust. Har du funderar på att göra saken mer lustfyllt i stället för att sabotera din partners sexlust?
    Det är väl självklart att mannen skall göra precis allt han kan för att göra den sexuella akten mer uthärdlig för kvinnan. Den lilla sexlust hon möjligen kan ha kvar skall han akta och vårda så gott han bara kan!
  • Anonym (Uv)
    Hornper skrev 2025-08-04 20:14:29 följande:
    Det är väl självklart att mannen skall göra precis allt han kan för att göra den sexuella akten mer uthärdlig för kvinnan. Den lilla sexlust hon möjligen kan ha kvar skall han akta och vårda så gott han bara kan!
    Vad spelar mannens utseende för roll om hon förväntas behandla sex som en hushållssyssla? Det verkar outhärdligt att betrakta sexakten som något den andra parten bara uthärdar.

Det finns ju kurser man kan gå vet du? Eller har hon lämnat dig redan?
Svar på tråden Felet ensamma män gör - de hänger upp sig på relationer och sex.