• Anonym (Felet)

Felet ensamma män gör - de hänger upp sig på relationer och sex.

Jag har länge, länge förstått varför många män förblir ensamma år ut och år in, män som hänger på datingappar och kontaktar hur många kvinnor som helst, men bara blir avvisade. Kvinnor märker om en man endast har som mål att få sex och/eller tankar på förhållande, men inga övriga intressen eller meningsfulla sysslor och engagemang i livet. En man som är desperat och inte har andra intressen än sex och relationer med kvinnor, är ofta en man som är farlig för kvinnor. Det är ofta sådana män som svarar på ett avvisande med aggressivitet och tillochmed hotelser. När en kvinna väl chattar med dem bygger de upp höga förväntningar på att nu "har jag henne på kroken" och snart får jag sex eller blir tillsammans med en fin kvinna. Sen när hans förhoppningar grusades, så blir "rekylen" av hans höga förväntningar att han istället blir aggressiv och otrevlig, eller äckligt sexistisk.

Så, råd till män som vill lyckas vid dating:

1. Ha inga höga förväntningar. Har du dessutom inte utseendet för dig, är dålig på att kommunicera, uttrycker dig oallmänbildat och knappt har några andra intressen än sex och relationer med kvinnor, så gör du bäst i att försöka vänja dig vid att vara ensam och istället odla intressen, meningsfulla sysselsättningar och hobbies som upptar din tid, så du får annat att tänka på. För ofta är det när man har fokus på annat, som turen brukar komma till en, en sorts universell lag dessutom.

2. Presentera dig ordentligt eller lär dig göra det. Kvinnor får hur många "Hej läge?", "Lust att träffas"? som helst. Skilj dig från mängden och skriv mer än många män brukar göra när de tar kontakt.

• Svar på tråden Felet ensamma män gör - de hänger upp sig på relationer och sex.
  • Anonym

Oj, jag tror ts också har blivit bitter

• Anonym (Wtf)

Om TS på något sätt hoppas på att tråden är mer informativ för dessa män än den feedback de redan fått eller tror att den typen av trådar skulle minska pga att hen startade denna tråd så säger det tyvärr en hel del om TS. Och om hen inte tror det, ja vad är då poängen med denna tråd? 

• UngGubbeinorr

Håller med TS i stora drag. En nyansering av "farlig" dock.. Det "farliga" behöver inte bestå av det du antyder, det kan lika gärna vara killen med många kvinnor som är mycket intresserade av honom, å just "den här" helgen/kvällen är han ledig.. Det är ofta en kategori killar som dumpar tjejer på löpande band som en sur disktrasa, för att han kan och har "råd" med det, inte för att han skulle vara fysiskt farlig å snarstucken. För dessa killar så kan kvinnor vara farliga, dumpade kvinnor kan ställa till med mycket elände bara för att de blev dumpade, ofta efter sex. 

Till killar: Tjejer kommer att testa dig, ofta omedvetet, redan i text, ingen är felfri, när kritiken kommer "be a man about it", äg det! 

Till tjejer: Killar testar också, ofta lika omedvetet.. Flaky, rädd och osäker, med bitchig attityd, då skyr han dig. Letar du guldkornen, var medveten om att han har andra alternativ än dig, ibland många, samtidigt. 

Ömma tår och snarstuckenhet är mycket oattraktivt hos båda kön. Det är dem som riskerar bli farliga om relationen spricker, vilket man får räkna med att det gör. Ni vet det där om att kyssa många grodor..

• ClumsySmurf

Det stämmer någorlunda  på vissa män.

män som hänger på datingappar och kontaktar hur många kvinnor som helst, men bara blir avvisade
    (I flera år) verkar självsabotera
    En man som är desperat och inte har andra intressen än sex och relationer med kvinnor, är ofta en man som är farlig för kvinnor. Det är ofta sådana män som svarar på ett avvisande med aggressivitet och tillochmed hotelser.
    det är aggressiva män med skört ego som svarar med aggressivitet även om de brukar lyckas.

• klyban
    Anonym skrev 2025-07-28 21:21:36 följande:

Oj, jag tror ts också har blivit bitter

Samma här, sällan jag sett något mer gravt generaliserande som detta.
    Jag misstänker mans förakt av den svårare graden.

Och komiskt nog har jag sett riktigt arga kvinnor och när de inte fått sex och mannen vägrat.

Och alla dessa hemska män och alla dessa hemska egenskaper dom har, vart hittar man ens alla dessa.
    Och sen den riktigt stora frågan, varför helt enkelt inte bara undvika det stället eller vad det nu är????????????????

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Eastwood)
    Anonym (Felet) skrev 2025-07-28 20:43:35 följande:
    Felet ensamma män gör - de hänger upp sig på relationer och sex.

Jag har länge, länge förstått varför många män förblir ensamma år ut och år in, män som hänger på datingappar och kontaktar hur många kvinnor som helst, men bara blir avvisade. Kvinnor märker om en man endast har som mål att få sex och/eller tankar på förhållande, men inga övriga intressen eller meningsfulla sysslor och engagemang i livet. En man som är desperat och inte har andra intressen än sex och relationer med kvinnor, är ofta en man som är farlig för kvinnor. Det är ofta sådana män som svarar på ett avvisande med aggressivitet och tillochmed hotelser. När en kvinna väl chattar med dem bygger de upp höga förväntningar på att nu "har jag henne på kroken" och snart får jag sex eller blir tillsammans med en fin kvinna. Sen när hans förhoppningar grusades, så blir "rekylen" av hans höga förväntningar att han istället blir aggressiv och otrevlig, eller äckligt sexistisk.

Så, råd till män som vill lyckas vid dating:

1. Ha inga höga förväntningar. Har du dessutom inte utseendet för dig, är dålig på att kommunicera, uttrycker dig oallmänbildat och knappt har några andra intressen än sex och relationer med kvinnor, så gör du bäst i att försöka vänja dig vid att vara ensam och istället odla intressen, meningsfulla sysselsättningar och hobbies som upptar din tid, så du får annat att tänka på. För ofta är det när man har fokus på annat, som turen brukar komma till en, en sorts universell lag dessutom.

2. Presentera dig ordentligt eller lär dig göra det. Kvinnor får hur många "Hej läge?", "Lust att träffas"? som helst. Skilj dig från mängden och skriv mer än många män brukar göra när de tar kontakt.

Säg som det är istället. De har gör lite pengar och status. Det är det som ger kvinnor.
  • Anonym (Mx)

Jag tror mer på att män ska odla sitt eget sociala nätverk, sina intressen och säga stopp när dom tycker att något är fel i relationen. Dessutom ska man sluta fjäska och vara överdrivet inställsam mot kvinnor rent generellt. Vanlig trevlighet räcker. 

Det finns en liten men aktiv grupp män som fjäskar järnet mot allt med kvinnliga könshormoner för att ha 1% chans att få pippa.

Inte ändra sig eller bli bättre för kvinnans skull, utan för sin egen.

• UngGubbeinorr
    Anonym (Eastwood) skrev 2025-07-29 12:18:38 följande:
    Säg som det är istället. De har gör lite pengar och status. Det är det som ger kvinnor.
    Det är fel. Skrev om det i tråden om var alla bra kvinnor finns. Blev då direkt kallad rätt otrevliga saker. Jag är miljonär, skuldfri, med bilar, båt, fyrhjuling, snöskoter, hus, en handyman som byggt det själv å kan snart sluta jobba för län. Men det räcker faktiskt inte, men okej, jag har inte kammat noll. Har både dumpat neurotiskt trubbel, alkisar osv.. men också blivit dumpad och även gått skilda vägar i samförstånd då våra livspussel inte lirat ihop.
  • Anonym (Felet)
    klyban skrev 2025-07-29 12:15:53 följande:

Samma här, sällan jag sett något mer gravt generaliserande som detta.
    Jag misstänker mans förakt av den svårare graden.

Och komiskt nog har jag sett riktigt arga kvinnor och när de inte fått sex och mannen vägrat.

Och alla dessa hemska män och alla dessa hemska egenskaper dom har, vart hittar man ens alla dessa.
    Och sen den riktigt stora frågan, varför helt enkelt inte bara undvika det stället eller vad det nu är????????????????

Kan tyckas vara generaliseringar, men likväl många kvinnors faktiska upplevelser i datingvärlden. Det är klart att jag som kvinna känner mig sviken och sårad om jag funnit en attraktiv man som inte ens vill ha sex med mig, trots att han innan på alla sätt visat sig intresserad. Eller om han drar efter sexet, sagt innan att han varit intresserad av en seriös relation, men bara sett en som ett ligg. 

Och då har vi ändå haft en intressant och givande konversation, där han verkligen gett sken av att vara både attraherad och intresserad.

Jag misstänker att det ibland också kan vara en "hämnd" de kör med för att de själva blivit dumpade av kvinnor de haft intresse för.
  • Anonym (I)
    Anonym (Felet) skrev 2025-07-29 13:44:24 följande:
    Jag misstänker att det ibland också kan vara en "hämnd" de kör med för att de själva blivit dumpade av kvinnor de haft intresse för.
    OK, Ts är bitter, det förklarar tråden.
Svar på tråden Felet ensamma män gör - de hänger upp sig på relationer och sex.