• Anonym (Tv)

Blir arg pga hushållssysslor

Angående tvätten så skulle jag nog också bli lite sur om man inte hann torka innan tiden var slut. Speciellt då om man har dålig med plats att hänga det i sin bostad. Hinner man inte med innan tiden är ute så får den sista maskinen utebli och man ta det vid nästa tillfälle. 

Sen fattar jag inte varför man måste nämna att man jobbar i vården och därför kommer hem trött. Det är ju inte bara inom vården man kommer hem trött ifrån. Jobbar själv i vården och skyller inte på jobbet att jag är trött. 

Sen om man vet att den andra behöver bilen så tar man ju inte den själv då. Om han var med på det och ändå blir sur så är det ju en annan sak. 

• Anonym (Tv)
    Anonym (H) skrev 2025-07-30 11:32:38 följande:
    Gäller samma mannen?
    Att han får inte ta bilen om TS behöver den?
    Eller är någon en man har man företräde till bilen per automatik enligt dig även om kvinnan också behöver bilen? 
    Eller om båda behöver bilen ska ingen få använda den för att då "får" man inte använda bilen?

Behöver båda bil så skaffar man varsin. I annat fall är det ju givet att den som behöver den mest pga avstånd, dålig buss/tågförbindelser har mest behov av bilen oavsett kön. 

När jag var barn så hade de allra flesta bara 1 bil per familj att dela på och att ta sig till jobbet på cykel 5 km var inga problem. 

• Anonym (Tv)
    Anonym (Upp) skrev 2025-07-30 12:10:11 följande:
    Om man har råd med två bilar är det lämpligt.
    Men bor man så litet att man absolut inte har torkmöjligheter i sitt boende, lär det vara lite för dyrt.

Jag har 2 bilar, bor i hyreslägenhet och tvättar i tvättstugan. Har torkställning men vill gärna inte ha blöt tvätt uppe ändå. 

Hur man bor har inget med om man har råd eller inte..

• Anonym (Tv)
    Anonym (Upp) skrev 2025-07-30 12:25:53 följande:
    Och? Därmed har TS och partner per automatik råd med två bilar menar du?
    Och givetvis kan det spela roll hur man bor om man har råd med två bilar eller inte. Säkert förstår du det egentligen.
    Per automatik så är det ju inte så heller att man inte har råd bara för att man inte har torkmöjligheter i sin bostad för att de ev bor litet. Bostadens storlek har inget med det att göra. 
Svar på tråden Blir arg pga hushållssysslor