• Anonym (v)

Blir arg pga hushållssysslor

Anonym (Tv) skrev 2025-07-29 16:40:07 följande:

Angående tvätten så skulle jag nog också bli lite sur om man inte hann torka innan tiden var slut. Speciellt då om man har dålig med plats att hänga det i sin bostad. Hinner man inte med innan tiden är ute så får den sista maskinen utebli och man ta det vid nästa tillfälle. 

Där håller jag inte med. Bättre att ha kört tvätten och få hänga upp den inne och det finns inget i det som gör att en utskällning om hur slarvig TS är när hn faktiskt tvättar är rimlig. Finns alltid plats för en omgång även det blir besvärligt platsmässigt så torkar det snabbt i värmen. Finns många faktorer som hur många tider man får, hur många maskiner som finns och om någon torktumlare är trasig som påverkar också. Det är inte en rimlig respons med ilska när någon försöker göra något vettigt.
  • Anonym (v)
    Anonym (Hushållsnära) skrev 2025-07-29 18:14:34 följande:
    Ja, jag håller med. 
    Tyvärr verkar det finnas en norm på FL att kritik mot kvinnor från män borde vara förbjudet.

En vuxen kvinna måste tåla kritik från en man. En vuxen person som inte tål kritik är egentligen ett barn alt. en kvinnobebis/mansbebis. 
    Obefogad kritik och utskällningar som är mest för att ta ut agressioner på sin partner är aldrig okej. Är ens partner dålig på att stänga dörrar, ok men att man inte hann torka klart tvätten är knappast något att bli galen över. Det låter snarare väldigt känsligt av TS partner att inte kunna hantera lite tvätt i lägenheten några timmar.
  • Anonym (v)
    Anonym (m) skrev 2025-08-01 15:52:16 följande:

Finna inget som behöver räddas upp, torkrum och tumlare finns av en anledning i lägenhetshus men ta gärna upp om ni kan ta bort det och istället torka kläderna i lägenheterna om du bor så.

Hahah. Ja för att en gång då och då förstör byggnaden! Speciellt sommartid.
  • Anonym (v)
    Anonym (m) skrev 2025-08-01 15:48:41 följande:
    Ja för jag skrev ju verkligen att det var katastrof och det går inte att göra det enstaka gånger..
    Det var inte heller ett alternativ att faktiskt inte säga något så totalt onödigt heller? nähä
  • Anonym (v)
    Anonym (m) skrev 2025-07-31 15:41:10 följande:

För övrigt är det inte bra för byggnaden att låta tvätt lufttorka inne. Så det bör man undvika.

Anonym (m) skrev 2025-08-01 18:49:07 följande:
    Det är inte onödigt att undvika det.

Det om något är en mästrande ton, inte schysst alls och totalt onödigt. Att torka en maskin inne då och då eller att ha torkställ inne vid varje veckotvätt kommer inte att förstöra en lägenhet. Inte heller är det relevant för TS fåniga partner som inte behöver mer luft för sina utbrott.
Svar på tråden Blir arg pga hushållssysslor