• Jimmy75

Blir arg pga hushållssysslor

Anonym (Hushållsnära) skrev 2025-07-29 18:14:34 följande:
    Ja, jag håller med. 
    Tyvärr verkar det finnas en norm på FL att kritik mot kvinnor från män borde vara förbjudet.

En vuxen kvinna måste tåla kritik från en man. En vuxen person som inte tål kritik är egentligen ett barn alt. en kvinnobebis/mansbebis. 
    Jo det är absolut ett tecken på brist på mognad att inte kunna ta emot kritik.....precis lika omoget som att välja att gnälla, klaga och skälla istället för att försöka förstå, ta reda på saker och visa intresse för att lösa problemet....så om nu Linneas man tycker att han har en bebis till partner kanske han själv ska lämna bebisstadiet först innan han har synpunkter.
  • Jimmy75
    Anonym (m) skrev 2025-07-31 15:41:10 följande:

För övrigt är det inte bra för byggnaden att låta tvätt lufttorka inne. Så det bör man undvika.

Skrattande alltså det enda du kan säga härefter som räddar upp din kommentar här är. "Hahaha, kolla, ni är med i dolda kameran, vi bara driver med er"
  • Jimmy75

Gud hjälpe alla i huset om en kran står och droppar lite mycket i en av lägenheterna och de dessutom har övervattnat sina blommor innan de åkte på semester. Då är de andra dödens lammungar.

• Jimmy75
    Anonym (S) skrev 2025-08-02 17:05:16 följande:
    Det här hände under värmeböljan, jag antar att familjen ventilerade genom att ha fönster/ventiler öppna åt skuggsidan. Annars blir det ju olidligt inne. 

Varm luft kan ta upp mycket mer fukt än kallare luft. Så mamman kom upp med en maskin fuktig tvätt från tvättstugan i värmen och antingen lade eller hängde den i lägenheten.

Det är till och med så att man rekommenderar att man hänger upp fuktiga lakan i lägenheten under en värmebörja, om man skulle börja må riktigt dåligt av värmen. 

Det ger inte de mängderna fukt att det får en påverkan. 

Om man däremot ofta hänger tvätt i ett dåligt ventilerat utrymme, som är svalare än övriga bostaden, kan man på sikt få mögel, ja. Och eventuell påverkan på äldre spånplattor, så att de t ex. börjar avge formaldevyd.

Men i det faller som återges här, verkar inga sådana risker finnas.  

Så varför människor i tråden vill  göraTS beteende till något oerhört och mycket skadligt är för mig en gåta.
    Se där! Äntligen ett sansat inlägg om byggnaders påverkan av fukt.
  • Jimmy75
    Anonym (m) skrev 2025-08-03 14:25:55 följande:
    Därför att diskussionen är intressant och folk svarar mig och fortsätter diskutera och då svarar jag dem såklart. Du började tex dra upp om rekommendationer och då undrar jag vart det kommer ifrån.

Jaha men jag har inte sagt att det absolut inte funkar i TS fall för jag vet inte omständigheterna. Men man ska undvika det och att använda tvättstugorna till vad de är avsedda det är fortfarande sant.

Vem säger att det ska undvikas? Jag har bott i fler olika lägenheter och för fler olika hyresvärdar jag kan räkna. Inte EN enda av dessa har haft några som helst synpunkter på var jag hänger min tvätt. Inte heller har det stått någonstans att tvättande och torkning SKA ske i tvättstugan. 

På samma sätt som du anser att (S) bör kunna belägga varifrån hens nämnda rekommendationer kommer ifrån bör även du kunna göra detsamma.

• Jimmy75
    Anonym (Kaj) skrev 2025-08-03 15:57:42 följande:
    Men snälla nån. TS hade en fråga om relationen i förhållandet och om hushållsarbete. Om ni vill diskutera fukt i fastigheter så kan ni väl starta en egen tråd.
    Sant! Alltför lätt att hamna i dessa dikeskörningar. Tack för påminnelsen.
Svar på tråden Blir arg pga hushållssysslor