Inlägg från: Anonym (Mom2B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mom2B)

Blir ingen dotter för mig

Jag har en pojke och väntar nu ett syskon! Jag hoppas att det blir en tjej för det vore fint att ha en av varje, men har en känsla av att det blir en till kille. Jag blir nog inte superbesviken om det är en till pojke eftersom att jag är så tacksam att jag är gravid. Har blivit det genom assisterad befruktning. Och troligen kommer det inte bli fler barn/ chanser till barn. 

Med det menar jag inte att du inte ska få känna besvikelse eller sorg över att du inte får en flicka. Det är nog vanligt att ha förhoppningar om det ena eller andra. 

Hoppas du får må bra eller åtminstone hyfsat resten av graviditeten! 

• Anonym (Mom2B)
    Anonym (.) skrev 2025-07-29 22:12:52 följande:

Förstår dig verkligen, grattis till din nummer två! Jag har blivit gravid lätt båda gångerna så jag kan inte sätta mig in i hur det varit för dig/er. Men jag kan tänka mig att man får perspektiv på saker och ting när det inte varit självklart om man ens kan få barn. 

Tack snälla! Nu när det lagt sig lite här på kvällen så känner jag mig inte så tung längre faktiskt, känns i grunden roligt att ge min son en bror och låta honom uppleva det. Jag är glad att jag snart förhoppningsvis har två friska barn och det betyder allt för mig. 

Att gå igenom processen att försöka få ett till barn har till stor del varit att ge min son ett syskon. Jag hoppas de kommer få en fin relation och vara en trygghet och ett stöd för varandra genom livet och att de kommer ha många roliga stunder ihop som barn. Att barnen är friska och mår bra är det viktigaste! ❤️

Svar på tråden Blir ingen dotter för mig