Inlägg från: Anonym (v) |Visa alla inlägg
  • Anonym (v)

Blir ingen dotter för mig

Såna här trådar får mig att tänka saker som aldrig kommer på pränt... Kräks

• Anonym (v)
    Anonym (Ida) skrev 2025-07-30 00:39:21 följande:

Jag förstår dig! Men min andra var en flicka! vi har mycket gemensamt och genom henne får jag uppleva allt igen så visst är det jätteroligt att få en flicka. Inget konstigt känna så! Min tredje var en pojke och han är min lilla gullegris. Min store pojke är väldigt omhändertagande. Pojkarna är lättare på nåt vis. Flickan är nu som 9 åring mer motstridig. Och man vet ju själv hur man var som tonårig. Det jag försöker säga är att de alla har olika saker som är bäst med dom. Pojkar är väldigt förtjusta i sin mamma och kan komma att stå väldigt nära medan tjejer vill klara sig mer själva. pojkar låter mamman bestämma tills de träffar sin tjej?
    Men flickor kanske hör av sig mer när de väl flyttat.
    Dock vill man ju gärna vara mormor också och inte bara farmor. känns som flickan bestämmer mer i familjen och att man oftast stor närmare mormorn än farmorn. Men det är säkert olika! Lovar dig du kommer älska lillebror!! 

"Bara farmor"?

Jag är en farmor som har superkontakt med mina barnbarn. 
    Varför tror du att det är sämre att vara farmor än mormor?

Du lever genom din dotter, försöker återuppleva en svunnen tid. Stackars unge.
  • Anonym (v)
    Anonym (Z) skrev 2025-07-29 23:17:33 följande:

Jag har en av varje, och är glad över det. Oklart varför. Är väldigt nära min son och vi delar samma intressen. Dottern är så liten än så jag vet inte än. Vet bara att hon är mer aktiv än pojken, fast också mer kramig och vill bära runt på dockor och gosedjur. Men tror att det som skiljer barnen mest åt är personligheten och inte kön. Är dock roligare att köpa kläder till dottern. Pojkkläder är skittråkiga.

Jag undrar bara en sak, var tittar du på barnkläder?
  • Anonym (v)
    Anonym (??) skrev 2025-07-29 21:31:48 följande:
    För att jag har en sjukdom som bara ärvs av döttrar.
    Så var ligger motsägelsen?

Jag har fortfarande inte sagt något om att du behöver terapi.

Sov gott.
    Samma här.
    Jag har endometrios och det är inte roligt på något sätt.
    Därför önskade jag mig pojkar.

Tycker inte att det är det minsta konstigt.

Utöver det så är det min uppfattning att pojkar generellt är lättare att ha med att göra.

Ytterst tacksam för mina underbara, numera vuxna, söner.
Svar på tråden Blir ingen dotter för mig