Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Svårt beslut

Varför? 

Hur är det med bostad, jobb, socialt liv, skola, dagis på respektive ort?

• Anonym (?)

Oavsett ort, se till att ni har ett bra gästrum och plats. Så föräldrarna kan komma och bo några dagar.

Vad säger din man?

• Anonym (?)

Om ni flyttar till hans ort behöver du aktivt jobba med ditt sociala liv, skaffa egna vänner, nätverk, intressen. 

• Anonym (?)
    Anonym (Anonym mamma) skrev 2025-07-30 09:14:29 följande:
    Nä såklart inte! Men vi har flyttat runt mycket och skulle helst inte vilja hålla på att bo i kappsäck haha. Precis så, man vet ju knappt hur livet ser ut nästa vecka. Därför är det så himla svårt! 
    Anonym (S) skrev 2025-07-30 08:50:49 följande:

Är båda familjerna med på dina förväntningar? Det är inte alla mor- och farföräldrar som har vilja och ork att ställa upp och passa i den utsträckning som ni verkar behöva.

Ja det är dom. Men som sagt är det ju hans familj vilket gör det ju lite svårare för mig att be om hjälp. Har också full förståelse som man som barnlös senare i livet vill göra annat än att ta hand om andras barn. Ser det som att all avlastning kommer göra mycket stort som smått.Han säger väl att han helst vill flytta till sin hemort. Dock har han inte det lika bra socialt här som jag har...
    Anonym (?) skrev 2025-07-30 09:02:51 följande:

Om ni flyttar till hans ort behöver du aktivt jobba med ditt sociala liv, skaffa egna vänner, nätverk, intressen. 

Ja precis... Vet inte hur lätt det är? Just nu i denna stad har jag många fina vänner som det känns så tråkigt att ''lämna''
    Kunde du hitta vänner i din nuvarande stad borde du kunna hitta i en ny

Sen finns det inget som hindrar att du har fortsatt kontakt med dina nuvarande. 
Svar på tråden Svårt beslut