Min tjej(?) skiter i mig
Hej! Här kommer en delikat situation. Min eventuellt nuvarande kvinna (vi ses regelbundet fast hon gjort slut) och jag har varit ett par i fyra år. Vi är bägge runt 60. Hon var tidigare gift och har barn med en god vän till mig. Men han gick bort för flera år sedan och då möttes vi. Så vi känner varandra sedan ungdomen.
Här är grejen. Hon har ett bra jobb och tjänar mycket mer än mig och har dessutom vant sig vid en annan levnadsstandard (vad gäller köp av kläder, resor etc). Hon är definitivt snobbig, men inte på ett skrytsamt sätt.
När vi möttes hade hon bokat en resa till ett exotiskt resmål med en gammal vän. En kille som är bög. Och det tror jag faktiskt på. Han har det också gott ställt varför de i flera års tid haft för vana att två gånger om året resa till exotiska resmål. Jag var naturligtvis inte helt glad över detta arrangemang. Men höll god min. Vi hade semester ihop. Landet, små roadtrips och allmänt mysigt. Spa och kryssningar. Men så drar hon iväg till Österlen med bögen, utan att ens diskutera detta med mig.
Efter ett par år blir vi "nästan sambo". Vi har separata lägenheter, men jag bor mer eller mindre hos henne. Jag sköter hushållet och lagar mat och fixar bilen. Hon jobbar mycket och ofta sent. Vi har ett toppenbra sexliv ändå. Men så drar det ihop sig till sportlov och då ska hon och bögen iväg igen. Och så där håller det på. Hon vet att jag inte gillar det, men hon menar att de bara är vänner och inget någonsin har hänt på 20 år. Hon förstår inte att jag inte är orolig för sexet utan mer för att hon ger bort vår fritid till honom, som jag inte känner alls egentligen.
Jag känner mig utnyttjad. Nu i våras sa hon klassikern "det är inte dig det är fel på, det är mig." och kastade ut mig. Inte för någon annan utan för att hon ville vara själv. Jag har alltså bondat och byggt någonting med hennes barn och barnbarn. Som hon kastar i papperskorgen. För att inte tala om min egen familj. Ska det verkligen behöva ta fyra år att komma underfund med att något är snett? Till saken hör att det tog en vecka sedan har vi träffats flera gånger i veckan och har hur kul som helst, som om inget hade hänt. Mer än att jag flyttat ut. Tills nu, då får jag plötslgit höra att hon och bögen är på semester i Venedig. . Resmålet som fi hade pratat om i flera år att besöka tillsammans.
Finns det någon diagnos som kan förklara detta?
PS Till saken hör att jag nu också nyligen fått veta att min gamle avliden vän (hennes exman) hade en grej som cuckol. Allltså han fantiserade om att hon knullade med andra män och helst ville han se på. Enligt henne så hände detta aldrig, men nu har jag fått veta att hon ljög. De var swingers, men det har hon aldrig erkänt för mig. Hon har sagt att de hade pratat om det, men att det inte var något för henne. Och det är definitivt inget för mig. Men nu fick jag veta av en gemensam bekant att det alltså har hänt och att hon var delaktig.
Så då återstår frågan (jag är snyggare än hennes exman) ställde hon upp på seinging för att tillfredsställa hennes ex? Annars hade hon väl frågat mig om jag ville vara med?
Hur som helst, när det kommer ner till sex har vi det hur bra som helst. Men alla hennes svek verkar hon inte uppfatta som svek. Hon förstår att hon sårar mig och vill inte det, och det är skälet att hon gör slut. Samtidigt säger hon att hon älskar mig och inte vill vara utan mig. Ändå skiter hon helt i mina känslor så länge hennes kommer först.
Jag tror inte hon är otrogen, för det hade hon nog sagt vid det här laget. Mitt problem är att hon snart kommer hem från semestern med bögen och då ska vi ses och "prata" och det kommer sluta med att vi älskar och allt återgår till det normala igen. Hon vill altså äta kakan och ha den kvar. Jag är ju fortfarande kär i henne, men känner att jag snart exploderar. Vad ska jag göra?