• Jimmy75

Gravid, avskyr sambon. Hjälp!!!

Har en individuell samtalskontakt föresvävat dig? Du lägger det här så tydligt på dig själv och du ser ju uppenbarligen en del mönster. Det låter som att du har svårt att integrera förnuft och känsla och hitta en bra balans för dina beslut när det gäller partnerval. Ligger ofta förklaringar dolda under ytan, alltså dolda för dig själv. Tyvärr är din sambo litegrann till råttorna här för det lär bli fel hur han än gör, eftersom det troligen inte egentligen har med honom att göra. Börja på ditt bvc, inte för att jag tror att det har med graviditeten att göra (du beskriver ju att detta började innan), utan för att de är lättast att få kontakt med och kan vägleda vidare och många bvc eller mödravårdsmottagningar har psykolog.

• Jimmy75
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-31 09:18:19 följande:

Jag ska faktiskt få en samtalskontakt via MVC eftersom jag är väldigt paykiskt skör över lag när jag är gravid, och borde nog ta upp detta där. 

Jag fattar att detta ligger på mig. Samtidigt är det så himla svårt eftersom jag ju inte ?styr? vad jag känner. Och jag är verkligen besviken på mig själv för jag var singel så himla länge och extremt mån om att välja rätt person och han är ju verkligen en kanon-man. Kanske lite väl mjuk och vek i vem han är och vad hans egna tankar och känslor och viljor är. Men vem är perfekt ?? 

Jag vill inte att allt är förstört, jag vill bara att allt ska bli bra. Men det kanske det inte kan?

En förutsättning för det är ju först och främst att du blir klar över vad du egentligen vill ha. Låter verkligen som att du behöver någon form av samtalskontakt. Tänk på att alliansen där är viktig. För en del kan det ta tid att hitta rätt även där. Det behöver alltså inte vara fel på själva samtalsbiten om det inte funkar. Det kan handla om att den du pratar med inte är en match.
  • Jimmy75
    Anonym (Kim) skrev 2025-07-31 10:28:15 följande:

Hur tänkte du nu? Du har själv satt dig i skiten. Även om det är vidrigt hinner du göra abort. Du ska lämna relationen. Du är väldigt egoistisk i ditt tänkande. Du har allt men du är plötsligt inte attraherad. Har du varit det någon gång och vad är det som fallerar nu. Ditt beteende har en hel del övrigt att önska. Inte får man kritisera dig heller. Vad vill du uppnå med den här tråden? Finns bergis många kvinnor som skulle byta plats med dig på en nanosekund. Å här sitter du och gnäller. Stackars din sambo som har fått en sådan kvinna som du på halsen. Ge honom chansen och hitta en trygg, stabil och kärleksfull kvinna. Du får hålla dig till bad boys som skiter i dig och vad som händer. 

Jo men perfekt - skamma en person som redan är medveten om att saker kunde gjorts annorlunda i den bästa av världar och som söker hjälp för det. Vad säger du Kim....ska vi inte boka en tid där vi kan gå till viktväktarna och skälla lite på deras klienter? På vägen tillbaka kan vi säkert gå inom något gym och ifrågasätta beslut och livsstilsval hos alla otränade vi hittar där som försöker komma iform.
  • Jimmy75
    Anonym (Kim) skrev 2025-07-31 10:47:27 följande:
    Nej ditt förslag tycker jag inte är så bra. De som är på VV eller gymmet har tagit tag i sina liv. Det gör inte TS. Hon vill att allt ska vara bra men gör inget själv för att finna en lösning. Förslagen om samtalsterapi är bäst. Bara så jäkla tröttsamt. Hon har valt det själv och får lösa det också. Visst. Hon har väl kunnat prova att leva tillsammans med mannen men varför komma på idén att skaffa barn när hon svajar i känslorna? 

Det är ju exakt det hon försöker göra och börjar här inne. Hon är ju uppenbarligen medveten om sina svårigheter och det ologiska men känslor har inte mycket med logik att göra.

Ditt argument är att hon har satt sig själv i skiten men det är ett bullshitargument som egentligen handlar om något annat för din del eftersom den stora merparten av de som går till gym för att börja komma iform och de som går till viktväktarna för att komma tillrätta med vikten.....eller de som går till skuldsanerare för hjälp har majoriteten satt sig själva i skiten och med den logiken du framför här ska alltså därför alla dessa människor lösa det själva.....vilket alldeles uppenbart är en dålig strategi. Poängen är att de försöker göra något åt sin situation....inte vad de gjort tidigare eller vilket område det handlar om.

Det är exakt allt jävla skammande som GÖR att människor INTE söker hjälp så tidigt som de borde och därför hinner hamna rejält i skiten först. Därför är jag så innerligt trött på att se den typen av beteende här inne när man ska trycka till personer som skriver här för att kanske komma vidare och få hjälp med sina tankar.

• Jimmy75
    Anonym (Kim) skrev 2025-07-31 10:47:27 följande:
    Nej ditt förslag tycker jag inte är så bra. De som är på VV eller gymmet har tagit tag i sina liv. Det gör inte TS. Hon vill att allt ska vara bra men gör inget själv för att finna en lösning. Förslagen om samtalsterapi är bäst. Bara så jäkla tröttsamt. Hon har valt det själv och får lösa det också. Visst. Hon har väl kunnat prova att leva tillsammans med mannen men varför komma på idén att skaffa barn när hon svajar i känslorna? 
    Se inlägg 17 för vägledning i hur man kan uttrycka synpunkter och vara kritisk utan att skamma eller göra det negativt.
Svar på tråden Gravid, avskyr sambon. Hjälp!!!