• Anonym (S)

Gravid, avskyr sambon. Hjälp!!!

Det du skulle gjort är att ha lämnat för länge sedan. Nu har du satt dig i en jobbig sits, och vill skylla på honom för att han inte gjort något. Ni verkar lika handlingsförlamade båda två. Lika desperata att ha ett förhållande, oavsett om ni passar bra ihop eller inte. 

Det du ska göra nu är att lämna honom. Du vill inte ha honom. 

• Anonym (S)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-31 09:22:08 följande:

Men är det verkligen så? Och hur skyller jag på honom? Vad skulle han gjort? När vi träffades kändes ju allt
    väldigt bra och vi pratade mycket och var väldigt nära. Något hände och jag kan inte för mitt liv fått vad. Jag var singel väldigt länge och extremt mån om att hitta rätt partner på alla plan och tyckte jag valde noga och försiktigt. 

Jag vet inte om det är så att jag vill ha någon alls, alltså att det inte har med honom öht att göra. För jag verkar inte funka i just förhållande-livet. Jag älskade mitt liv innan detta. Var extremt självständig, glad, hade en enkel vardag. Nu känns allting som ett projekt hela tiden vad jag än ska göra en dag. Vad för mat som ska köpas, lagas, när det ska städas och tvättas, vad som ska göras under veckan, på semestern etc. 

Jag uppfattar att du skyller på honom när du skriver:

Som att du vill att han ska fixa detta.

Men det enda han gör är att vara mjuk och förstå mig och VÄGRAR reagera? Jag menar om jag säger att jag inte är attraherad, inte tycker vi passar ihop och inte vill vara nära - borde han inte reagera alls då???
  • Anonym (S)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-31 09:39:24 följande:

Anonym (S) skrev 2025-07-31 09:31:43 följande:
    Jag uppfattar att du skyller på honom när du skriver:

Som att du vill att han ska fixa detta.

Men det enda han gör är att vara mjuk och förstå mig och VÄGRAR reagera? Jag menar om jag säger att jag inte är attraherad, inte tycker vi passar ihop och inte vill vara nära - borde han inte reagera alls då???
    Åh, jag fattar! Ja alltså det finns saker jag stör mig på såklart vilket är just det jag skrev. Me tycker det framgår tydligt, om om det inte gjorde det vill jag förtydliga, att han är en underbar man och att jag VILL att det ska funka. Fattar inte vad jag ska göra för jag hatar att leva såhär och känner mig otroligt elak dessutom. Men rår inte heller över hur jag känner.
    Svårt att fejka attraktion. Känns mer som att du vill vara i ett förhållande men inte har tålamod att vänta på den rätta. Nu känns det väl lite så där att lämna och ha två barn med två olika pappor. 

Mitt råd är ändå att lämna. Låt honom hitta någon som vill ha honom, inte ett förhållande på pappret.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-07-31 09:42:20 följande:

Hej.
    Är i samma sits, fast fått barnet. Min sambo vill inte ha sex nu när hon fått barn (som hon längtat efter). 
    Hon är självisk och blind för andras behov och hennes i del konflikter. 
    Hon har varit singel länge och det är svårt för henne att tänka på nån annan än sig själv. I början lagade hon mat åt sig själv. Dukade bara åt sig, osv. Means jag gjorde allt för henne. 
    Självklart har jag berättat för henne att hon är självisk och oempatisk. Bara tänker på sina egna behov. Men hon är oförmögen att ändra sig. 
    Du och din man förtjänar att vara lyckliga. Om du gör slut kommer han garanterat bli lycklig/lyckligare. Så gör honom den tjänsten om du bryr dig lite om honom.

Samma sak här. Varför ens stanna och sedan dessutom skaffa barn? Hur tänker ni?
Svar på tråden Gravid, avskyr sambon. Hjälp!!!