Inlägg från: Anonym (SO) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SO)

Ljög på intervjun – behöver tips

Shit vilken sjuk trådstart. Jag har varit skyddsombud i tio år på en arbetsplats med mycket mindre risker än inom byggsektorn och jag blir fan mörkrädd av hur TS resonerar samt den/dom som gett pepp åt TS att denne på något sätt kommer klara av uppgiften. Detta är inget enkelt jävla område och jag kan säga att "sunt förnuft" inte är tillräckligt när det kommer till arbetsmiljö och säkerhet. 

Låt mig gissa TS, när du skrev att det jobbar en jävla massa irländare på ditt företag, är det något av dom större irländska bolagen som etablerat sig i Sverige dom senaste åren? 

Förresten, menar du att det inte gör något att det eventuellt är irländare som kommer dö eller skadas under ditt ansvar? Att det inte är lika illa som om det vore svenska anställda? Eller vad menar du?

• Anonym (SO)
    Anonym (Matz) skrev 2025-07-31 15:51:12 följande:
    Alltså nu tror jag risken är rätt liten att det blir en olycka. Men om en alkad irländare blir sjukskriven ett tag ser jag inte som nåt som är tillräckligt för att jag ska offra mina barns välmående och trygghet. Jag kan till och med låta dottern följa med på fotbollscup nu.
    Mhm. Och om en alkad irländare gör illa sig och blir sjukskriven ett tag. Vad händer då? På jobbet alltså. 
  • Anonym (SO)
    Anonym (Matz) skrev 2025-07-31 15:57:30 följande:
    Det får jag ta då men förhoppningsvis händer inget.
    Jag tänkte mer; vad innebär det för arbetsuppgifter. Men glöm att jag frågade, det kommer inte ta lång tid innan du blottar din totala inkompetens.
  • Anonym (SO)
    Anonym (Matz) skrev 2025-07-31 15:55:51 följande:
    Jag är medveten om det men sitter man med två barn och en sjukskriven fru och knappt får ihop till hyran så väger vågskålen över tyvärr. Är villig att ta den risken. Och i Sverige får man ju typ inga straff som avskräcker för nästan nåt brott. 
    Urkundsförfalskning är en piss i havet jämfört med annat du kan bli åtalad för. 
  • Anonym (SO)
    Anonym (Matz) skrev 2025-07-31 15:45:59 följande:
    Jag är där nån gång i veckan själv då jag inte är nykterist men bolaget ligger precis bredvid mataffären där jag är nästan varje dag.
    Du är på bolaget någon gång i veckan men har inte haft råd att skicka barnet på fotbollscup. Låter rimligt.
  • Anonym (SO)
    Anonym (Ztam) skrev 2025-08-01 12:48:57 följande:
    Inte speciellt svårt, jag vet redan vart denna människa befinner sig, bygg aktörerna i det området kommer snart få lite upplysning 
    Jag är också på god väg. Det var inte jättesvårt. Men jag kommer nog också höra av mig till Arbetsmiljöverket som (Lina) skrev. 
    Är det en trolltråd så hade ingen blivit gladare än jag. 
Svar på tråden Ljög på intervjun – behöver tips