Inlägg från: Anonym (Konsekvens) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Konsekvens)

Ljög på intervjun – behöver tips

Anonym (Matz) skrev 2025-07-31 14:51:34 följande:

Förstod att många skulle skriva att jag ska säga upp mig men min familj har haft det riktigt knapert i flera år och nu tjänar jag helt plötsligt över 50 000. Det är för oss som att vinna på lotto. Min fru är sjukskriven och mina barn har inte fått något alls nästan. Nu kommer jag kunna ge dom den trygghet de förtjänar. 

Jag fattar så klart att det finns risker men än sålänge verkar allt fungera bra.

kanske kan jag söka mig vidare inom koncernen snart och låta nån annan ta över? 

Hur mycket lön kommer du få om du skulle få fängelse? Vilka pengar finns för skadeståndskrav? andra människor kan i värsta fall dö till följd av dina misstag. Sover du gott om nätterna med den vetskapen? är det en sådan arbetsplats du önskar dina barn i framtiden?
  • Anonym (Konsekvens)
    Anonym (Matz) skrev 2025-07-31 16:46:38 följande:
    Har tyvärr druckit en del för jag mått så dåligt av vår livssituation. Men har faktiskt knappt druckit nåt alls sen jag fick en inkomst. Trots att det är sommar.
    det hade du råd med alltså? Klart att pappan måste ha en sup för det är så synd om han som är arbetslös istället för att barnen kunnat göra aktiviteter. En sån förebild
Svar på tråden Ljög på intervjun – behöver tips