Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Ljög på intervjun – behöver tips

Hoppas du blir avslöjad av företaget TS. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Matz) skrev 2025-07-31 16:00:26 följande:
    Jag gav dom ett telefonnummer och svarade själv när HR ringde. Jag förställde rösten lite bara. Men det var väldigt låg nivå på frågorna och allt var över på 5-10min
    OK, jag tror inte på dig. Du får försöka bättre.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Matz) skrev 2025-07-31 16:05:18 följande:

Kunde inte bry mig mindre jag är ute efter matnyttiga tips för mitt nya jobb inte att du ska tro mig. 

det funkar förvånansvärt bra med att ställa frågor till chat gpt änslänge när nån frågar mig saker.

men jag tror också som nån skrev att jag blir avslöjad snart men varje månadslön in på Kontot är en seger.

Med tanke på att du precis börjat så blir det högst en. Sedan är du avslöjad, om nu detta är sant. Din beskrivning om hur du fått arbetet låter inte trovärdig för fem öre. 

Ska du sitta och surfa när du får frågor på möten när du inte kan svara?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Matz) skrev 2025-07-31 16:05:18 följande:

Kunde inte bry mig mindre jag är ute efter matnyttiga tips för mitt nya jobb inte att du ska tro mig. 

det funkar förvånansvärt bra med att ställa frågor till chat gpt änslänge när nån frågar mig saker.

men jag tror också som nån skrev att jag blir avslöjad snart men varje månadslön in på Kontot är en seger.

Varför skulle någon vilja hjälpa dig att ljuga och lura folk?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Lina) skrev 2025-07-31 18:58:18 följande:
    Detta kan inte vara en sann historia, det måste vara påhitt. En normal människa kan inte vara på en arbetsplats där allt är en enda stor lögn. Ingen skulle klara att veta att sanningen kan komma fram i vilket ögonblick som helst. En normal människa skulle inte utsätta andra för risker genom att inte ha en aning om vad jobbet egentligen handlar om. En normal människa, med respekt för andra människors liv, skulle vara ett vrak. En normal människa skulle inte utsätta sig för risker som kan innebära fängelse och tidningsrubriker. Ingen skulle klara denna lögn, det skulle vara alltför pinsamt när sanningen kommer fram. Vilket den förr eller senare gör. Det enda att då göra är att gå under jorden på grund av skammen.
    De kommer att kräva tillbaka lönen + skadestånd. Ingen vettig människa vill gå igenom detta, så detta är en påhittad historia.

Håller med. Lägg därtill rekryteringsprocessen. Helt orimligt. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Andas och fokusera) skrev 2025-08-01 13:44:57 följande:
    Företaget där TS jobbar eller skall börja har alltså anställt en icke-kompetent Säkerhetsrådgivare (dvs TS).  Det betyder alltså att rekryteringsprocessen på företaget inte fungerar alls. Detta faller i sin tur på VD, ledning, chefer samt HR-avd. 
    Om företaget har anställt TS utan att involvera/informera Huvudskyddsombudet så är det ytterligare en grav miss från deras sida. 

Vid en eventuell olycka kommer det uppstå en röra i vem som skall betraktas som ansvarig. Viktigt att påpeka att även den enskilda byggarbetaren har ett eget ansvar för sin säkerhet. 

Att den nyanställde TS skulle dömas som ensam ansvarig för den olyckan är så osannlikt att det finns inte ens på världskartan. En lång rad personer har ett tyngre ansvar än TS, särskilt med tanke på att dessa har jobbat mycket längre på företaget än TS. Dessa kommer att dömas före honom, om nu det osannolika inträffar att någon döms öht. 
    Och att rekryteringen gått till så som TS skrivit är också helt osannolikt. Men självklart måste han ljuga om rekryteringen för att hans historia ska gå ihop. 
Svar på tråden Ljög på intervjun – behöver tips