Inlägg från: Anonym (KMA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (KMA)

Ljög på intervjun – behöver tips

Orkar inte läsa hela tråden, men vilken storlek är det på arbetsplatsen. Jag jobbar som KMA och har gjort det på både lite mindre och väldigt stora byggen, är det ett mindre med redan bra satta rutiner så är är det nog inte så svårt. Men ett större med noll redan satta rutiner kan vara knepiga. Men det du listat nu är ju bara att göra tänkte jag, inga jättesvår grejor beroende på hur stort som sagt. Sen att uppdatera sig om nya affsar, och se att genom arbetsmiljöögon.

• Anonym (KMA)
    Anonym (Matz) skrev 2025-08-01 08:32:16 följande:

Tack. Det är lite så jag hoppas och ser det också. Jag kan inte ge för mkt info då hon Lina försöker luska ut vart jag jobbar men just nu känns det hanterbart även om man är lite orolig. Men det håller mig skärpt. 

Tack för kloka ord. 

Finns det ingen kma eller arbetsmiljösamordnare redan kan du vara lugn att det är bara att köra "lerning by doing". Jag har heller ineg. Arbetsmiljöutbildning, utan bara en vanlig ingenjörutbildning, inte heller i miljö, men jag har arbetat i projekt där jag fått lite erfarenhet. Men jag är än ny i branschen. Dock är jag lite ledsen att du verkar börja tjäna flera tusen mer än mig som har varit på stora projekt :p och tjej dessutom. 
  • Anonym (KMA)
    Anonym (kiki) skrev 2025-08-01 22:55:44 följande:
    Byt jobb.
    Tänk ut en hög lön du vill ha. Det ska kännas lite pinsamt att säga det. Sedan i löneförhandlingen lägger du på ytterligare några tusenlappar.

Så får du upp lönen
    Nä, jag trivs på mitt jobb så det är inte värt att byta just nu för någon tusing extra, tjänar redan bättre än dom flesta andra i min ålder. Kollegorna är mycket mer värt. 
Svar på tråden Ljög på intervjun – behöver tips