EpicF skrev 2025-07-31 17:24:07 följande:
Två års tid för urkundsförfalskning är inte en kort tid i fängelset.
Sex år tid för grovt vållande till annans död är inte heller en kort tid i fängelset.
Dessutom stora skadeståndsskulder och inte kunna få ett normalt jobb i framtiden är vad du riskerar. För att dina barn ska få åka på en fotbollscup.
Alltså det där med fotbollscup var bara ett exempel på hur knackigt vi har det. Vi har nästan varit nära att förlora vår bostad också trots att det är hyresrätt. Det handlar inte om att jag vill ha nåt lyxliv utan jag har suttit i en jävla knipa sen min fru fick cancer och jag blev av med jobbet.
Jag har ju ingen utbildning och är för gammal för att utbilda mig nu känner jag. Skulle jag nu få fängelse som du säger så tror jag inte jag är mindre attraktiv på arbetsmarknade än vad jag var innan heller. För jag sökte en jävla massa jobb och fick aldrig något. Jag blev helt enkelt desperat och kryddade mitt CV. Jag sökte från början jobbet bara för att ha sökt ett jobb eftersom man måste söka minst 6 jobb i månaden för att få stämpla. Jag kunde inte ens drömma om att få komma på intervju. Men när jag blev kallad och jag märkte hur inkompetent rekryteraren var så spelade jag rollen väldigt bra och ja på den vägen är det alltså. Hade jag inte varit desperat och haft en familj att försörja hade jag inte gjort detta, men nu är det som det är.
Jo visst skulle jag få dåligt samvete om en irländare dog men jag tror människan är egoistisk till naturen och sätter alltid sin egen familj först.