Ljög på intervjun – behöver tips
trevlig helg.
Du verkar tro att ett VPN är någon sorts Harry Potter-osynlighetsmantel. Det är det inte.
Ett VPN kan skydda din identitet från nyfikna ögon i viss mån ? men det finns gott om sätt att ändå spåra aktiviteten tillbaka till dig.
njut av helgen nu!
"Golvläggare är inte generellt arbetslösa. Tvärtom, det råder goda jobbutsikter, och det finns en stor efterfrågan på yrkeskunniga inom området". Så varför arbetslös i många år?
Krav för detta jobb: "Fysisk uthållighet för att klara av nödsituationer".
Kan du ta kommandot vid en brand?
HLR? Hantera en hjärtstartare? Stoppa en blödning? Och på bästa sätt ta hand om den olycksdrabbade? Eller kommer du bara att stå där som ett fån?
Allt är bara påhitt. Du har skrivit denna tråd för att folk ska tro att du är så smart att du har kunnat ta dig igenom en sådan här lögn. I verkligheten skulle du ha blivit påkommen redan efter några dagar.
Om det nu skulle hända en olycka så är detta dina fortsatta uppgifter:
"Vid olyckliga incidenter, eller olyckor på arbetsplatsen, spelar Hälso- och säkerhetsrådgivaren en avgörande roll för att genomföra grundliga utredningar. De analyserar de grundläggande orsakerna till sådana incidenter som syftar till att identifiera eventuella systemproblem, mänskliga fel eller utrustningsfel som bidrog till händelsen. Genom att förstå de bakomliggande faktorerna kan rådgivaren rekommendera korrigerande åtgärder för att förhindra att liknande incidenter händer i framtiden".
Förstod du texten, eller var det för svårt? Vad ska du skriva i din rapport? "Han ramla på golvet och han slog nog i skallen. Han dog".
Lycka till på jobbet imorn!
Slö dag på jobbet så tog mig tid att läsa den här hopplösa tråden igen.
Fastnade på 2 saker i ts som får mig att ifrågasätta ts arbetsgivares kompetens ytterligare. Förutom att de anställt en okunnig person.
Får se om ts kan snappa upp vad som är fel i dessa 2 uppgifter. Den ena är väl lite mer en gråzon medan den andra väldigt fel.
1 . Göra och dokumentera riskbedömningar
2. Ge feedback på leverantörers arbetsmiljöplaner.
✅ Korrekt och inom uppdraget
Detta är en kärnuppgift för en Health and Safety Advisor. Att genomföra och dokumentera riskbedömningar är centralt i arbetsmiljöarbetet enligt både Arbetsmiljölagen och AFS (Arbetsmiljöverkets föreskrifter). Det handlar om att identifiera risker, värdera dem och föreslå åtgärder för att minska eller eliminera dem. Detta är en tydlig och förväntad uppgift i rollen.
2. Ge feedback på leverantörers arbetsmiljöplaner
⚠️ Gråzon ? möjligt, men beror på mandatet
Detta är inte en direkt kärnuppgift, men kan förekomma beroende på din roll i projektet eller organisationen. Att "ge feedback" kan tolkas som rådgivande och stödfunktion, vilket är okej om du har den kompetensen och ansvaret är tydligt delegerat. Men det är viktigt att förstå att arbetsmiljöansvaret alltid ligger kvar hos leverantören själv (och deras BAS-P/BAS-U, om det gäller byggprojekt). Du kan ge rekommendationer, men inte ta ansvar för innehållet i deras planer.
Påstående 1 ? ✔️ Helt korrekt och inom din roll.
Påstående 2 ? ⚠️ Gråzon. Kan vara okej som rådgivning, men inte att ta ansvar för planen.
Tack för att du tar dig tid att träna mig. Äntligen nån som förstår vad tråden går ut på.
Svar: En.
Man kan ju undra vad som har hänt. Men utan någon som helst utbildning, eller erfarenhet, så måste ju arbetskamraterna till slut känna att det är något som inte stämmer.
Ännu en arbetsvecka klar. Känns bättre och bättre för varje dag. Jag kanske har gjort några missar det kan jag inte svara på men kan inte tänka mig att det i så fall skulle vara något större som kan bli något allvarlig.
Klart jag blivit stressad över mitt misstag att skriva i detta forum då jag inte tänkte att folk skulle försöka avslöja mig. Men det känns nu ganska avlägset och som en relativt liten risk. Både jag och min fru påminner varandra att den stress som uppstår är ett nödvändigt ont då vi ekonomi fått en rejäl skjuts i rätt riktning. Nu ska vi bara övervinna den där cancern.
Ska på ett möte med chefen imorgon. önska mig lycka till alla som håller på mig.