Min nya insikt om relationer
Jag, kvinna 40 år, har precis insett att det är fel på mig och jag vet inte hur jag ska fixa till det.
Jag gjorde nyligen slut med min pojkvän sedan 1 år. För att det kändes som att mina känslor dött och det blev tråkigt.
Men så känner jag nu efter ca 1,5 mån att det kanske var fel beslut.
Och då har jag börjat granska mina tidigare relationer. Jag räknar 3 av dem. Första sambon som jag var tillsammans med i 7 år. Sen var jag tillsammans med en i 1 år. Sen nästa sambo i 8 år.
Vad har dessa gemensamt? Jag har efter nåt år känt att det är lite tråkigt och börjat söka andra mäns uppmärksamhet. Flirtat och mot första sambon var jag otrogen. Även om jag haft fina män som behandlat mig väl så har jag tröttnat och sökt andra män. Med min senaste pojkvän gjorde jag inte det utan gjorde bara slut istället. Och han är nog den finaste man jag träffat. Aldrig blivit behandlad så väl. Och så gör jag såhär!
Känns som att jag typ är dopamin-knarkare och när förälskelsen lagt sig så är det inte lika spännande och härligt.
Jag vet att jag är hemsk och jag vill verkligen jobba med detta, men jag vet inte hur. Någon som funksr/funkat som jag? Någon som har några råd?
Jag längtar efter djup och trygg kärlek nn när jag får det så tröttnar jag. Helt galet!