Anonym (Mirabell) skrev 2025-08-30 09:32:00 följande:
Er relation verkar vara över hur du än gör. En fördel om du behåller barnet är att de kommer ha varandra när de är hos pappan.
Jag tror inte att han kommer hålla fast vid sitt ord om att bara träffa det ena barnet. Hur ska han förklara det för sina äldre barn och resten av sin släkt och umgänge? Om han inte är helt socialt missanpassad och struntar totalt i sin egen heder så kommer han att ta papparollen även för det här barnet.
Hur är han med sina andra barn? Har han rätt känslor för dem? Har han knutit an och älskar dem så funkar den delen av hans psyke och kommer kicka in även för det här barnet. Man väljer inte vem man älskar, det är känslorna som styr sådant.
Den stora frågan är om du kommer orka att vara ensam tvåbarnsmamma och om han kommer klara av att vara ensam fyrabarnspappa. Två så små barn är jobbigt och du behöver fatta ett beslut kring vad som blir bäst för er alla med fokus på barnen.
Det är ditt beslut och du är den som vet bäst vad du klarar av, du kommer bli den som får dra det tunga lasset
Som det är nu så har jag ju tagit hand om vårat gemensamma barn helt själv sedan hon föddes, han har aldrig gjort någonting, varken med matning eller läggning eller tagit henne på morgonen.
i helgen klagade jag på att jag var trött för hon vaknar kl 5 varje morgon. hans svar var ? det är ju självvalt?.
så jag kan faktiskt inte se hur han skulle kunna ha henne på halvtid vid en separation.