Inlägg från: beli |Visa alla inlägg
  • beli

Oplanerat gravid sambon tvingar mig till abort

Anonym (Uppgiven) skrev 2025-09-03 10:21:05 följande:

Ja han pratar inte med mig nå mer och kommer inte göra det förrän jag har flyttat ut. 

Jag närmar mig 35 så är inte purung, har bra ekonomi och hade absolut klarat två barn. men nu blir det abort ändå och flytta.

Jag får väl helt enkelt ställa in mig på att det bara blir ett barn för mig. 

Hej TS!

Det är en knepig situation. Ditt snart ex verkar tyvärr vara ett praktarsle.

Dock hänger jag inte med i varför du måste göra abort. Det är lite som att du har tunnelseende, behålla och vara ihop eller göra abort och separera. Hur går dina tankar där? För mig finns det ingen logik där. Varför kan du inte behålla OCH separera? Du säger att din ekonomi tillåter två barn, och du vill ha två barn. Var exakt ligger då problemet?

Gör slut med honom, inte för att HAN vill utan för att DU vill. Behåll barnet om du vill det, och skapa en egen familj. Du kan ansöka om ensam vårdnad, så är du inte beroende av honom nåt mer. Du klarar det!
  • beli
    Anonym (Stina) skrev 2025-09-04 10:32:18 följande:
    Det kanske mer handlar om att hon redan sitter i skiten med ett gemensamt barn han skiter I,  varför ska hon då utsätts ännu ett barn för samma elände eller rent av hamna i det han hotar med att särbehandlas barnen och sätta henne i ännu allvarligare saker? 

Barnens perspektiv måste vägra tyngre här än en fråga om abort. 
    Vilken skit sitter hon i? Han är inte intresserad av vare sig hennes befintliga barn eller embryot i hennes mage. Däremot vill HON ha båda. Hon har god ekonomi. Jag ser inte att hon sitter i nån skit.
  • beli
    Anonym skrev 2025-09-04 18:34:55 följande:
    Haha, du får kämpa på med din läsförståelse raring! {#emotions_dlg.flower}

Wohooo på dig. Tomte
    Fast det var ju exakt det du skrev?
  • beli
    Anonym (Uppgiven) skrev 2025-09-06 09:15:32 följande:

Problemet ligger väl i att jag behöver ha ett fungerande samarbete kring dottern, och känns inte bra att tvinga någon att bli pappa mot sin vilja. Jag är så sjukt splittrad i detta, men tänker att det kommer bli för jobbigt att ta all skit och samarbetssvårigheter pga att jag behåller mot hans vilja. 

Sen vill jag väl på något sätt bevisa för honom att jag inte har lurat honom, han är helt övertygad om att jag inte har tagit mina minipiller. 

Men ni ska ju ändå inte fortsätta ihop, varför känner du att du måste bevisa nåt för honom?

Det finns många kvinnor som tagit över rodret, behållit barnet de vill ha och skapat sitt eget liv. Det kan även du göra. Du kan inte offra ditt liv och dina drömmar för hans skull. Varför är hans känslor viktigare än dina?
  • beli
    Anonym (Uppgiven) skrev 2025-09-13 22:11:13 följande:

Jag skulle lämna dottern nån timma hos svärföräldrarna förra helgen, när jag var där undrade svärmor vad som stod på så jag berättade om den oplanerade graviditeten och att jag skulle göra abort. Hon tyckte verkligen inte att jag skulle göra abort, hon sa att jag kommer ångra det. Hon hade själv gjort en abort som hon ångrar. 

Jag avbokade aborten, sen var jag på ultraljud i veckan för att kolla så att allt såg bra ut och det gjorde det och jag blev framflyttad en vecka så nu är det försent att göra abort. Har även gjort nipt och det såg också bra ut. 

Däremot så har jag ångest/mår dåligt över att jag behåller mot pappans vilja. Jag är inte sån som person som skiter i och kör över min partner. Jag känner mig som en hemsk människa. Kanske är jag svag, eller bara mänsklig. Men detta är jobbigt för mig, jag hoppas att det blir bättre och att jag blir av med den här ångesten någon gång. 

Jag tycker du ska gå och prata med nån för att försöka störka dig själv, så att du inte agerar mot din EGEN vilja. För jag förstår faktiskt inte varför du tycker att hans känslor och önskemål är viktigare än dina. Det är de inte.
  • beli
    beli skrev 2025-09-15 09:05:26 följande:
    Jag tycker du ska gå och prata med nån för att försöka störka dig själv, så att du inte agerar mot din EGEN vilja. För jag förstår faktiskt inte varför du tycker att hans känslor och önskemål är viktigare än dina. Det är de inte.
    stärka*
Svar på tråden Oplanerat gravid sambon tvingar mig till abort