Är det kört?
Hej!
Jag har nu varit tillsammans med min sambo i lite över ett år. Jag älskar honom otroligt mycket. Men vissa saker börjar tära nu känner jag. Dels är vi otroligt olika. Jag älskar att resa och vandra, tycker att meningen med livet är att uppleva nya saker. Är även otroligt musikintresserad så konserter och festivaler är något jag gärna går på med jämna mellanrum. Min sambo däremot gillar inte att resa, och skulle aldrig sätta sin fot på en konsert. Det har jag dock inte sett som ett problem tidigare, utan tänkt att sålänge jag får ha mina intressen och han sina så är det lugnt. Men jag märker nu att han har en tendens att trycka ner det jag tycker om. Han har sagt flera gånger att man är en idiot och dum i huvudet om man går på en konsert, och även om man reser i dagens läge. Han menar att det är alldeles för riskabelt att vara i större folksamlingar. Hans största intresse är Gaming. Det första han gör på morgonen är att slå på datorn, och det sist han gör innan han somnar är att stänga av den. Han sitter nog vid datorn ca 80% av dagen, om han är ledig, om han jobbar sitter han vid datorn från att han kommer hem till att han går och lägger sig. Jag har VERKLIGEN försökt förstå, har aldrig klagat på hans spelande utan har till och med köpt en dator för att kunna ha mer gemensamt med honom. Men det börjar gå överstyr med spelandet. För ett par månader sen fick jag reda på att jag var gravid. Det kom som en ordentlig chock då jag skyddar mig. Har verkligen en stor barnlängtan men det var absolut inte rätt tid nu. När jag går in till honom där han sitter vid sin dator, för att berätta för honom att jag är gravid (visade upp testet och han såg på mig att jag var helt förstörd) så sa han bara ?jag har inte tid nu?. Sen fick jag sitta i 1,5 timme och vänta på honom. när han tillslut kom sa han bara ?ja du vet ju vad du måste göra, bara att boka en tid för abort?. Sen sprang han tillbaka till datorn. Jag tog upp detta senare under dagen och sa att jag blev ledsen över hur lite han brydde sig, och att spelet uppenbarligen var viktigare. Då sa han bara att ?jag kan inte släppa spelandet om det inte är något akut, kan inte bara lämna mina kompisar?. Men att strunta i sin sambo när hon uppenbart mår riktigt dåligt kan han göra, jag tycker ändå att denna situationen angick oss båda. jag har försökt att försiktigt nämna det här med att vi Aldrig gör något ihop, utan all hans vakna tid går åt spelandet. Att jag hade uppskattat om vi kanske någon gång ibland kunde ta oss ut och hitta på något. Men då säger han bara att det inte är nån mening för mig att försöka ändra på honom, att han aldrig kommer släppa spelandet. Jag vill inte ändra på honom, självklart ska han få spela. Men nu går det ut över allt annat. Det blir även ofta så att jag gör hushållssysslorna då han är upptagen vid datorn. Kan tillägga att han är 31 år, och jag 25. Har ni någon erfarenhet av att vara tillsammans med en gamer? Spelar ni kanske själva? vet inte om det är värt att fortsätta hoppas eller om man bara ska inse att vi är för olika helt enkelt.