• Anonym (I dina ögon)

Ögonkontakt under sex?

Jag vill gärna ha ögonkontakt med min partner när vi har sex. Jag tycker det är intimt och mer passionerat, men det händer alldeles för sällan eller för korta stunder mellan oss tycker jag.

Hur gör ni? Och vad föredrar ni? Självklart beror det till viss del på ställning och typ av sex, men om man bortser från det? Tycker du att ögonkontakt vid sex tillför något? Eller vill du helst sluta ögonen? Behöver du blunda för att komma? Fördelar och nackdelar med det ena eller andra? Vad tycker ni och varför? Nyfiken på min omvärld :)

• Svar på tråden Ögonkontakt under sex?
  • Xsimot

Jag tittar gärna min man i ögonen när han kommer (om vi inte kommer samtidigt), men ofta har jag svårt att komma själv om jag inte blundar och koncentrerar mig helt på min egen orgasm. Har inget med vilja eller brist på kärlek/intimitet att göra, utan helt enkelt för att det är svårt att komma (ffa av penetrationssex) utan att jag går in i mig själv. Men ögonkontakt är fint.

• Anonym (Anonym)

Jag föredrar också att blunda och gå in i det. En tidigare pojkvän brukade titta hela tiden och det kunde jag tycka var jobbigt, att man kände sig "uttittad". Tror jag sa det ngn gång också. 

• Martinnains

Jag tittar gärna min partner i ögonen det är så intimt och härlig. Det beror ju på ställning, men just därför föredrar jag sånna ställningar där det går.
    Jag tänker att sexet är fortsättningen på flörtande när man håller kvar blicken och ögonkontakt så att man blir alldeles pirrig i hela kroppen.

• Anonym (H)

Blundar när jag koncentrerar mig men har även ögonkontakt.

• Anonym (Nightstride)

Ställningarna som funkar bäst för oss (doggy, sked, hon ligger på mage med mig över) gör det svårt. Missionären har vi svårt att få någon större glädje av. Nån form av saxställning kan funka, då kan vi se varandra även om vi kanske inte når för att kyssas. Bästa ställningen för ögonkontakt och njutning för oss är nog när hon sitter på en lagom hög bänk. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hej)

Jag blundar när jag kommer i min tjej och fantiserar om att det är en snygg tjej jag ligger med.

• Anonym (mm)

Överlägset sexigt att titta i ögonen, speciellt när vi kommer

• Anonym (Det)

Nej, men jag har väldigt svårt med ögonkontakt överhuvudtaget.

• Anonym (Ms Foxy)

Min man gillar att ha ögonkontakt med mig när jag blir knullad av en annan kille. Jag med förstås

• Anonym (Retsticka)

Jag försöker men hon blundar helst, blir man sen riktigt retsam så kan hon titta. Men gillar mest att se henne djupt i ögonen och särskilt om hon råkar komma;)

Svar på tråden Ögonkontakt under sex?