Inlägg från: Anonym (TSKnas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TSKnas)

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Att det är något som inte stämmer. Att han inte har något socialt liv/inga vänner.

Nej, skulle inte dejta en sådan person.

• Anonym (TSKnas)
    Surkräm skrev 2025-08-02 09:43:14 följande:
    Men som jag så har jag velat ligga, men jag har inte hittat någon att ligga med. För killar är det jävligt svårt, jag har flera på jobbet som har det likadant. Vi pratade om det för ett tag sedan att vi har många på jobbet mellan 25-40 som är singlar. 

För killar är det svårt. Tjejer har höga krav idag.
    Det är väl sunt att ha höga krav? Skulle du själv ta vem som helst?
  • Anonym (TSKnas)
    Surkräm skrev 2025-08-02 18:15:57 följande:
    Självklart skulle jag inte ta vem som helst. Men det viktiga är att det är någon man tycker om och att personen har ett ordnat liv.
    Och så är det ju för kvinnor också, så varför ens ta upp det? Om vi inte attraheras av någon, så är det ju så. Något annat vore totalt orimligt.
  • Anonym (TSKnas)
    Anonym (E) skrev 2025-08-08 22:11:25 följande:

Blir faktiskt rätt arg på folk som skriver att det måste vara något "konstigt" med en personen som inte haft en relation, ibland så kan det bara handla om att en person mår dåligt och inget mer. 

Fast det är ju inte heller särskilt attraktivt.
  • Anonym (TSKnas)
    Surkräm skrev 2025-08-11 17:20:41 följande:
    Har börjat kolla lite på plastikoperationer faktiskt.
    Anonym (Moll) skrev 2025-08-11 17:09:04 följande:

Så du har haft ett liv utan flickvän och mått prima. Varför förstår du då att den här fiktiva flickvännen och din depression är två helt orelaterade saker? Varför startar du en tråd ens om du mår relativt bra? Skulle gissa att du startar en tråd på familjeliv för att du vill ha sympatier. Så kan man gräva djupare. Varför vill du ha sympatier? Får det dig att må bättre? Svaret är ja.

Resultatet blir det motsatta. Din känsla av offermentalitet förstärks. Ja, jag sa ordet. Det kan vara nog svårt att komma ut från då en offermentalitet har sitt eget psykologiska spektrum. Det är antagligen ingen terapeut som sagt det till dig då det också skapar en distans utan försöker få dig att hantera symptomen. Om du är intresserad så kan du läsa mer och förhoppningsvis ta dig ut från spiralen innan du sjunker djupare ned. Steg ett är att sluta fiska efter sympatier och motsatsen till sympatier på familjeliv. Båda bidrar till ett sämre mående hos dig.

Du kollar på plastikoperationer, men du går inte ens på gymmet för att förbättra kroppen. Jag tycker att det är märkligt faktiskt. Det känns inte som att du gör allt för att ändra din situation direkt. Du gör inte ens det enklaste.
  • Anonym (TSKnas)
    Anonym (C) skrev 2025-08-11 20:32:23 följande:
    TS har i många trådar fått svar på vad som behövs men han vill uppenbarligen inte göra något. Att han ens funderar över plastikoperation visar bara i vilken förnekelse han befinner sig i.
    Ja, verkligen!
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?