• Surkräm

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

• Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?
  • Anonym (Autist javisst)

Att han "har något", t ex autism.

• Anonym (Mia)

Att han har problem med det sociala. 

Sedan föredrar jag, precis som många män, att den jag har sex med är erfaren

• Anonym (Japp)
    Anonym (Autist javisst) skrev 2025-08-01 20:32:04 följande:

Min första tanke också. Socialt nedsatt. 

Några fler, och betydligt mer ovanliga skäl, kan vara religiös övertygelse eller asexualitet.

Tror dock inte att religiösa män brukar vänta tills de är 40 innan giftemål, inte om de har möjlighet att få en partner som yngre. 
  • öhyuetrw

Den första tanken jag tänkte var att han kanske skulle kunna vara lite folkskygg eller tycker om att vara för sig själv. Skumt är det väl mest om någon förklaring inte riktigt finns att finna. Jag dejtar inte alls, men annars hade det inte varit något måste han att hade varit ihop med andra.

• Anonym (Anonym)

Vad tycker ni om mig som hade min första förhållande vid 14 års ålder? Det är irrelevant så länge du håller käft om det. Dessutom sluta undra vad skummisar tycker om sånt, skaffa dig en yngre tjej som är runt 25-30 år gammal när du är 40. Det är vad jag KOMMER att göra. 

• Anonym (TSKnas)

Att det är något som inte stämmer. Att han inte har något socialt liv/inga vänner.

Nej, skulle inte dejta en sådan person.

• denndu

Jag tycker inte du ska bry dig så mycket om vad andra kan tänkas bry sig om det.Googla Spotlighteffekten.

Har du bara ett tillräckligt stort socialt sammanhang så finns där såklart möjligheter. Du behöver ju inte heller outa din "icke-historik" om du finner någon intressant.

Tror det där är till stor del är en issue som bara mindfuckar dig själv.

• Xaiphodius
    Surkräm skrev 2025-08-01 20:24:54 följande:
    Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

Skit i vad andra tycker och tänker. Det viktigaste är att du är dig själv och inte försöker spela någon roll bara för att passa in. Alla har sin egen takt i livet, och det är inget konstigt med att inte ha haft en relation ännu. Så länge du rör dig i sociala sammanhang där du trivs och är genuin, så kommer rätt möten förr eller senare. Det är när man slutar låtsas och börjar vara sig själv som saker ofta börjar hända på riktigt.
  • denndu

Nu är jag ju själv medelålders man, så kanske inte riktigt den målgrupp du egentligen riktade frågan till, men för att ändå svara från mitt perspektiv:

Jag skulle nog inte tänka ett jävla skit om det. Du är en medelålders man som inte haft flickvän. Kej. Finns väl hur många som helst sådana..?!

• Surkräm
    Anonym (Autist javisst) skrev 2025-08-01 20:32:04 följande:

Anonym (Mia) skrev 2025-08-01 20:45:11 följande:

Att han har problem med det sociala. 

Anonym (Japp) skrev 2025-08-01 21:04:43 följande:
    Min första tanke också. Socialt nedsatt. 
    Ni har aldrig tänkt på att det kan vara utseendet?
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?