• 567890

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Surkräm skrev 2025-08-01 22:57:31 följande:
    Det har du rätt i att man inte måste vara snygg för en relation. Men tjejer gillar stora, långa män. Maskulina män. Har man inte ett enda av dessa blir det  jäkligt svårt.
    Anonym (Beror) skrev 2025-08-01 22:23:43 följande:

Det beror på. Har han fast arbete och skaplig inkomst, och det var en snäll man som ser någorlunda bra ut, skulle jag kanske kunna tänka mig det. Men en 40-,am som aldrig haft en tjej är generellt, och nog för de flesta tjejer/kvinnor ett big no no. Det lär ju ofta finnas klara orsaker till varför mannen aldrig fått till det med någon. De flesta män i den åldern som aldrig haft någon partner bör nog försöka vänja sig vid att leva resten av sina liv i ensamhet. Men under kan ju ske, även om det är sällsynt.

Jag har inte varit arbetslös en dag i mitt liv sedan 19-års ålder. Tjänar mer än de flesta omkring mig. För mig har det blivit lite som för någon som varit långtidsarbetslös. Vem vill anställa någon som varit arbetslös i 15 år?

Förövrigt har tjejerna jag träffar ingen aning om vad jag tjänar, och tror få bryr sig heller. 
    Hur vet du detta? Tror du att alla vi kvinnor här på FL har stora, långa män? Är det en gemensam nämnare för alla singelmän, att de är korta och små?

Bevisen finns ute på stan, bara ge dig ut och titta så ser du alla sorters män som har flickvän/fru vilket innebär att du måste börja hitta andra anledningar till att du är singel. Anledningar som kan innebära terapi och självrannsakelse istället för att vara martyr, klarar du det?
  • 567890
    Surkräm skrev 2025-08-05 12:52:13 följande:
    Nej att se yngre ut kan vara en bra grej när man blir äldre. Men det har haft negativa konsekvenser för mig fram till nu, särskilt när det kommer till relationer. Som exempel så är det inte kul att en tjej som är 24 tror jag är betydligt yngre än henne när jag var typ 33. Tjejer vill inte dejta en sådan. Tjejer (kvinnor) vill ha en man med manliga attribut.

Jag kan mycket väl tänka mig att det är många som ligger på gräsen, och jag har på många vis klarat mig bra i livet så jag tror inte jag har det fullt ut.
    Du har inte, vad jag har sett, besvarat frågan om terapi. Är det något du kan tänka dig?

När du är så gammal som du är tror jag det är för sent för att kunna förändra tankesätt och vanor av sig själv, man behöver hjälp och tankar utifrån. Många använder sina vänner till det men eftersom du inte verkar ha ett socialt nätverk misstänker jag att dina tankar har rundgång, stämmer det?
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?