Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Surkräm skrev 2025-08-03 22:19:38 följande:
    Ja det kanske vore något, får tänka på det framöver.
    Anonym (Sak samma) skrev 2025-08-03 21:03:45 följande:
    Det låter mer som att du har dålig självkänsla och någon form av fix idé.

Fokuserar man mer på att göra det man själv tycker är kul och givande, samt inte tar dejtandet på fullaste allvar hellre än att oja sig över vad motparten kommer tycka, så kan jag i princip garantera dig att du kommer få bättre resultat på det ena eller andra sättet.

Sedan finns det inga garantier för att du kommer träffa den rätta, men du kommer definitivt leva ett bättre liv och andra kommer att se upp till dig mer. Det skapar bättre förutsättningar.
    Jag har extremt dålig självkänsla och självförtroende ja. Det tragiskt är att jag är 100% säker på att jag aldrig kommer träffa någon. Och den tanken har jag typ haft sedan jag gick i gymnasiet. Jag var alltid den bortvalde. Jag var senast ut i puberteten och såg yngre ut. När jag var typ 18 såg jag ut som 14 och när jag var 25 såg jag ut som 16. Det har förstört mitt liv. Att jag alltid var kortast i gänget ledde också till detta :/

Den inställningen kommer hålla dig singel, du måste släppa såna dumma tankar om dig själv.

Folk ser igenom sånt, det är oatraktivt samt så trycker du ner dig själv i skorna till vilken nytta då?
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • burleskburkläsk
    Surkräm skrev 2025-08-05 11:14:32 följande:
    Jag vet vet att det är dumt att tänka så, jag vill inte tänka så men jag gör det iallafall. Hade du blivit nobbad hela vägen sedan lågstadiet så hade kanske ditt självförtroende också varit i botten?
    Anonym (D) skrev 2025-08-04 08:11:23 följande:
    Det kan mycket väl vara så att du såg yngre ut och blev bortvald i ungdomen. Det klart att utseende har viss betydelse, men eftersom åren går brukar människor också börja se mer till inre egenskaper. Och nu ser du väl vuxen ut?

Det är därför många i tråden råder dig rill att utveckla dina sociala förmågor. Bli bättre på relationer i allmänhet. Genom t.ex. terapi. 

Om du har lite Asberger-drag får du läsa in dig om det och se vad som stämmer/inte stämmer. 
    Läsa om hur man kan hjälpa sig själv att utveckla sin sociala förmåga om man har de dragen.
    Jag ser yngre ut idag också, men inte på samma nivå som när jag var yngre såklart. Men folk tror jag e typ 25 fast jag bara har några år till 40. För typ tre år sedan var det faktiskt en tjej som trodde jag var 18 typ. Och hon var 24. Så detta förföljer mig.

Men ja jag har vissa asperger-drag, men vissa drag stämmer inte alls också.
    Varför inte göra en NPF-utredning?

Du mitt liv har först blivit bra sedan i Februari, jag blir 47 i år och önskar ingen mitt liv så som det varit förut.

Jag ser också yngre ut, satt på ett tåg förut och där var 6 stycken tjejer som gick sista årer i gymnasiet...jag trodde de var ca. 12 år gamla, kortväxta hela bunten.
    De spanade på mig och jag satt där och kände mig udda, jag är troligen långt äldre än deras föräldrar men de vet ju inte dem.

Tränar du på gym?, det händer mer positiva saker i huvudet av träningen än det visuella.
  • burleskburkläsk
    Surkräm skrev 2025-08-06 20:40:17 följande:
    Självklart handlar det om båda två. Men kvinnor i regel gillar maskulina män och män feminina kvinnor. Ser man manlig ut får man mer respekt. 

Det känns tråkigt att säga det men jag tror inte någon tjej skulle vilja bli tillsammans med en kille som mig. Sedan om det är fullt ut sant eller mitt usla självförtroende vet jag inte. Låg sannolikhet har jag iallafall.
    burleskburkläsk skrev 2025-08-06 16:02:59 följande:
    Varför inte göra en NPF-utredning?

Du mitt liv har först blivit bra sedan i Februari, jag blir 47 i år och önskar ingen mitt liv så som det varit förut.

Jag ser också yngre ut, satt på ett tåg förut och där var 6 stycken tjejer som gick sista årer i gymnasiet...jag trodde de var ca. 12 år gamla, kortväxta hela bunten.
    De spanade på mig och jag satt där och kände mig udda, jag är troligen långt äldre än deras föräldrar men de vet ju inte dem.

Tränar du på gym?, det händer mer positiva saker i huvudet av träningen än det visuella.
    För det första tänkte jag göra en NPF-utredning för några år sedan men den gick inte att påbörja, varför orkar jag inte ta upp. Men läkarna vägrade trots remiss. Och för det andra har jag ett jobb där en diagnos inte är tillåtet. Då blir jag av med jobbet. Iallafall om dom får reda på att jag har den diagnosen.

Nej jag går inte på gym.
    Hur aktiverar du kroppen?
  • burleskburkläsk
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2025-08-07 12:41:48 följande:

Skulle fungera på varför?.
    1 ingen vill ha honom ,av en anledning, röda flaggor . 
    2 bra för då är han inte en oseriös som bara vill ligga runt 
    ( många sex partner kan jag oxå se som röd flagga. )
    Jag skulle försökt förstå varför han aldrig haft flickvän. 
    Jag hade kunnat ge honom en chans. Lära känna hon m bra innan man tar nästa steg. 

Bra skrivet i sin helhet.

Punkt 2 är så jävla osexigt...väljer man en sån och blir kär får man vara beredd på att den kan gå vid sidan om och sedan blir man lämnad.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Beror) skrev 2025-08-07 18:46:12 följande:
    Jag hade dock hellre tagit en man som tidigare bara legat runt, om man ändå väljer mig i slutändan. Vill ingen ha honom däremot, ringer varningsklockor att den här mannen har något som skrämmer iväg kvinnor eller är hemskt avtändande.
    Men hur vet du att du är den absolut sista?

Han kan dumpa dig och hitta nåt han finner bättre.
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?