Surkräm skrev 2025-08-05 11:14:32 följande:
Jag vet vet att det är dumt att tänka så, jag vill inte tänka så men jag gör det iallafall. Hade du blivit nobbad hela vägen sedan lågstadiet så hade kanske ditt självförtroende också varit i botten?
Anonym (D) skrev 2025-08-04 08:11:23 följande:
Det kan mycket väl vara så att du såg yngre ut och blev bortvald i ungdomen. Det klart att utseende har viss betydelse, men eftersom åren går brukar människor också börja se mer till inre egenskaper. Och nu ser du väl vuxen ut?
Det är därför många i tråden råder dig rill att utveckla dina sociala förmågor. Bli bättre på relationer i allmänhet. Genom t.ex. terapi.
Om du har lite Asberger-drag får du läsa in dig om det och se vad som stämmer/inte stämmer.
Läsa om hur man kan hjälpa sig själv att utveckla sin sociala förmåga om man har de dragen.
Jag ser yngre ut idag också, men inte på samma nivå som när jag var yngre såklart. Men folk tror jag e typ 25 fast jag bara har några år till 40. För typ tre år sedan var det faktiskt en tjej som trodde jag var 18 typ. Och hon var 24. Så detta förföljer mig.
Men ja jag har vissa asperger-drag, men vissa drag stämmer inte alls också.
Varför inte göra en NPF-utredning?
Du mitt liv har först blivit bra sedan i Februari, jag blir 47 i år och önskar ingen mitt liv så som det varit förut.
Jag ser också yngre ut, satt på ett tåg förut och där var 6 stycken tjejer som gick sista årer i gymnasiet...jag trodde de var ca. 12 år gamla, kortväxta hela bunten.
De spanade på mig och jag satt där och kände mig udda, jag är troligen långt äldre än deras föräldrar men de vet ju inte dem.
Tränar du på gym?, det händer mer positiva saker i huvudet av träningen än det visuella.