Inlägg från: Anonym (Beror) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beror)

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Det beror på. Har han fast arbete och skaplig inkomst, och det var en snäll man som ser någorlunda bra ut, skulle jag kanske kunna tänka mig det. Men en 40-,am som aldrig haft en tjej är generellt, och nog för de flesta tjejer/kvinnor ett big no no. Det lär ju ofta finnas klara orsaker till varför mannen aldrig fått till det med någon. De flesta män i den åldern som aldrig haft någon partner bör nog försöka vänja sig vid att leva resten av sina liv i ensamhet. Men under kan ju ske, även om det är sällsynt.

• Anonym (Beror)

Du säger att det ofta är kvinnorna som har vännerna och att mannen därför blir ensam. Varför är det så svårt att fatta att som man är det viktigt att behålla TIDIGARE vänskaper, dvs innan man gick in i ett förhållande, och inte överge dem bara för att man träffat någon. Män tycks ofta tro att den de ingår ett förhållande med ska finnas där för evigt, så de skiter i sina tidigare vänner och kompisar, med resultatet att de står där helt ensamma den dag de blir lämnade. Män måste börja tänka mer i förebyggande syfte/ mer långsiktigt och inte bara slitas med av det tillfälliga.

Så ta lärdom av detta om du väl skulle träffa någon, behåll de vänner och kompisar du eventuellt har, du kommer att behöva dem längre fram, även om det inte känns så när kärleken till nya partnern känns som starkast.

• Anonym (Beror)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2025-08-07 12:41:48 följande:

Skulle fungera på varför?.
    1 ingen vill ha honom ,av en anledning, röda flaggor . 
    2 bra för då är han inte en oseriös som bara vill ligga runt 
    ( många sex partner kan jag oxå se som röd flagga. )
    Jag skulle försökt förstå varför han aldrig haft flickvän. 
    Jag hade kunnat ge honom en chans. Lära känna hon m bra innan man tar nästa steg. 

Jag hade dock hellre tagit en man som tidigare bara legat runt, om man ändå väljer mig i slutändan. Vill ingen ha honom däremot, ringer varningsklockor att den här mannen har något som skrämmer iväg kvinnor eller är hemskt avtändande.
  • Anonym (Beror)
    Mandel skrev 2025-08-11 15:46:27 följande:
    Är verkligen sunt förnuft och inte vara en sluskig soffpotatis så svårt att nå upp till att det klassas som höga krav?
    "Höga krav" för vissa män är idag att klara av att hantera vardagen och hjälpas åt med hushållssysslor. Kanske inte konstigt när många mäns högsta nöje är att spela data/TV-spel och glo på Netflix. Alla ursäkter för att slippa ta tag i sitt liv på riktigt och bli en man.
  • Anonym (Beror)
    Mandel skrev 2025-08-12 15:32:09 följande:

Istället för att ta tag i sig själv så skriver/säger män ofta att kvinnor har alldeles för höga krav.
    När man frågar männen om vad de menar med höga krav så svaras det oftast att kvinnor kräver snygga, långa, vältränade rika män och varje gång protesterar mängder av kvinnor att det inte alls kräver det utan det räcker med att vara vettig/normal och hur kan det vara ett högt krav?
    Det var det jag vände mig mot.
    Avskyr kommentaren att kvinnor har för höga krav.

Bara ett fåtal kvinnor i min bekantskapskrets har män som är långa, relativt rika och vältränade samt snygga, De flesta har män med alldagliga utseenden och som är låg- eller medelinkomsttagare.

Dessa män som gnäller om höga krav borde gå ut och studera olika par istället för att bara fabulera utifrån egna stereotypa uppfattningar framför skärmen.
  • Anonym (Beror)
    Anonym (Fake plastic tree) skrev 2025-08-15 09:02:28 följande:
    Stämmer. Fast det kan möjligen bero på att dom varit par under längre tid. Folk har blivit ytligare,kallare och mer utseendefixerade.
    Egentligen inte. I många fall är det tvärtom faktiskt. Däremot är svenskar överlag ett kyligt folk som inte gärna är sociala i onödan, och så har svensken alltid varit. En man som dissas av en kvinna kan uppleva henne som "ytlig" när det kanske handlar om helt andra saker.
  • Anonym (Beror)
    Mandel skrev 2025-08-18 08:46:07 följande:
    Är det verkligen så?

Och någonstans är det väl bra att man vill vara sin egen bästa version istället för att förfalla som tyvärr alldeles för många verkar göra.
    Många män tror att det räcker med att vara "sig själv", dvs gå hemma i mjukbyxor, ölmage och rapa och fisa och ändå kunna attrahera kvinnor. "Den bästa versionen av sig själv" vet många män inte ens vad det innebär.
  • Anonym (Beror)
    Anonym (abc) skrev 2025-10-14 17:29:46 följande:

Sådana här trådar är roliga. För dom visar verkligen skillnaden mellan män och kvinnor. Skulle en ratad kvinna göra en sådan här tråd hade hon fått tusen inlägg om att män är ytliga, hon är en queen som inte behöver förändra något och hon är värd en man precis som hon är. 

Män ÄR mycket ytligare än kvinnor. Trots att många män är oattraktiva och direkt fula så förväntar de sig att få en 10-poängare, medan många kvinnor blir ihop med rätt oattraktiva män pga att de har något annat, t.ex. personlighet, humor och ambitioner i livet. Män är ofta "mentalt handikappade" när det gäller att förstå vad, främst utseendemässigt, som är attraktivt för kvinnor. Därför ser man många män på bl.a. Tinder som ser ut som någon förrymd psykopat eller skäggig uteliggare, eller En 40+ som ser ut som Leif Loket Olsson,
  • Anonym (Beror)
    Anonym (Q) skrev 2025-10-15 09:37:49 följande:

Nej det kommer inte att funka. Skulle aldrig förmå mig att dejta eller ens fundera på en relation som inte tidigare har klarat ut det där med relationer med kvinnor. Liten erfarenhet ä inga problem. Går k a n s k e att lära upp till en fantastiskt älskare. Tveksamt i ditt fall för du är inte ett dugg lösningsfokuserad och tåget har gått. För massor av år sedan. Ställ ditt intresse För andra saker och relationer än med kvinnor. Händer det så händer det. Sluta att så förbannat krampaktigt tjata om kvinnor. Inget har ju hänt efter alla år här trots en miljard goda råd. 

Precis. Hur många "stackars" ensamma män har inte frekventerat forumet genom åren, som fått en massa goda råd, men som ändå inte orkar göra de ansträngningar som krävs för att öka sina möjligheter? Inte heller vill eller  orkar de gå utanför dörren och försöka ta sig in i sociala sammanhang.

Jag tycker att det bästa rådet vi kan ge dessa män hädanefter är att de får skylla sig själva när de inte vill följa de råd som ges.

Inte ett jävla dugg synd om dem!
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?